ciasteczka czekoladowe z nutą piernika

Coś dla amatorów pierniczków i czekolady. Podaję przepis na ciasteczka, a przekładać możecie je tym, co najbardziej lubicie. Moje były w trzech wersjach: z konfiturą malinową, masą krówkową i masą mleczną. Przepis na te ciasteczka znalazłam na blogu mojewypieki.blox.pl i trochę go zmodyfikowałam. 





Składniki na kilka blaszek :
3 i 1/3 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki kakao
3/4 szklanki cukru pudru
3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżki przyprawy korzennej do piernika
szczypta soli
180 g masła
1 jajko
3/4 szklanki miodu
55 g gorzkiej czekolady, połamanej

Mąkę pszenną, kakao, cukier puder, sodę, przyprawę korzenną i sól - wymieszać i przesiać.
W garnuszku umieścić masło, miód, czekoladę. Podgrzewać, mieszając, do rozpuszczenia i połączenia składników. Odłożyć do przestudzenia, choć mieszanka może pozostać lekko ciepła.
Do suchych, przesianych składników wbić jajko, dodać rozpuszczon  ą, lekko ciepłą mieszankę, skórkę z pomarańczy i zmiksować. Powstałą masę (może być na tym etapie klejąca) przełożyć do naczynia, zawinąć szczelnie folią spożywczą i odłożyć do lodówki na 1 - 2 godziny (lub dłużej aż masa stężeje)
Po schłodzeniu ciasto partiami wyjmować z lodówki i wałkować na grubość około 3 mm lub grubsze. Wykrawać dowolne kształty.
Piec w temperaturze 180*C przez 10 - 12 minut

1 komentarz:

  1. WITAM.PRZEZ PRZYPADEK TRAFIŁAM NA TĘ STRONE I NIE ZAŁUJĘ!!!BO JEST ŚWIETNA PRZEPISY SUUUUPER!!DZISIAJ PIEKŁAM WŁASNIE TE CIASTECZKA I POŁOWE TYLKO PRZEŁOZYŁAM MARMOLADĄ Z RÓŻĄ BO RESZTA ZJEDZONA JESZCZE CIEPŁA!!!CIASTKA PYSZNE NIE SĄ TWARDE Z RÓŻĄ I POLEWĄ CZEKOLADOWĄ WYSMIENITE!!POLECAM AMATOROM PIERNIKÓW:)

    OdpowiedzUsuń