placuszki z serka wiejskiego



Córka zażyczyła sobie na podwieczorek "coś dobrego" a wiem, że uwielbia wszelkiego rodzaju placuszki to takie postanowiłam jej zrobić. Nie miałam konkretnego pomysłu więc zrobiłam szybki przegląd lodówki z tego co znalazłam ukręciłam ciasto. Placuszki bardzo jej smakowały, zresztą nie tylko jej. A ja przy okazji pozbyłam się białek, które zalegały mi w lodówce. 

Składniki na około 8 placuszków:

  • 3 białka
  • 3 duże łyżki mąki
  • łyżka cukru
  • 100 g serka wiejskiego
  • banan
  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania
  • konfitura
  • szczypta soli
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
Białka ubić na sztywno, następnie ubijając dodać cukier. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i przesiać do piane, krótko zmiksować aż nie będzie grudek. Banana pokroić w plasterki i razem z serkiem wmieszać do ciasta. Na patelni lub naleśnikarce rozgrzać trochę oleju i łyżką nakładać ciasto. Smażyć powoli z obu stron na złoto. Podawać posypane cukrem, z dodatkiem konfitury. 

3 komentarze:

  1. Serek wiejski w dość znacznych ilościach znajduje się w mojej lodówce. Gdy nie mam czasu na przygotowania czasochłonnego śniadania, zawsze nas ratuje. Najbardziej smakuje mi ten świeży, ze słodką śmietanką. Czasami jednak, gdy schowa się za innymi dobrociami w lodówce, śmietana staje się kwaśna i wtedy jemy twarożek na siłę. A Ty wpadłaś na świetny sposób wykorzystania takiego serka. Skorzystam z przepisu. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jajku, jakie świetne placuszki. Całej rodzince smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealna kolacja! Bardzo smacznie placuszki wyglądają! :)

    OdpowiedzUsuń