cynamonowe ciasto jesienne


Cynamonowe ciasto z gruszkami i dodatkiem marcepanu, przełożone kwaśną czarną porzeczką. Bardzo aromatyczne, trochę wilgotne. Porzeczki świetnie przełamują smak. Wspaniałe do gorącej herbaty w tak zimny dzień jak dziś. Przepis na ciasto podstawowe znalazłam w gazetce "Dekoracja Ciast" (już wcześniej robiłam ich wersję bez cynamonu i zachwyciłam się!), reszta to moja inwencja. Polecam!

Składniki:

biszkopt Królowej Wiktorii:
  • 4 jajka
  • 200 g mąki
  • 200 g masła
  • 200 g cukru 
  • 2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cynamonu
  • 2 łyżki startego marcepanu
  • szczypta soli
Masło utrzeć z cukrem na puch, powoli ucierając dodawać po jednym jajku. Mąkę przesiać z proszkiem i z innymi składnikami dodać d masy, Dokładnie wymieszać i przełożyć do wyłożonej papierem tortownicy o średnicy 21 cm.

Dodatkowo:
  • 2 gruszki pokrojone w kstkę
  • łyżka mąki
  • słoiczek domowej konfitury z czarnej porzeczki
  • cukier puder
Na ciasto wyłożyć gruszki obtoczone w mące. Piec ciasto w 190*C około 45 minut. Po wystudzeniu przełożyć konfiturą i posypać cukrem pudrem. 

2 komentarze:

  1. Znakomite ciacho. Chętnie porwałabym kawałek lub dwa:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda wspaniale, szczególnie te gruszki kuszą mnie ogromnie :)

    OdpowiedzUsuń