ciasto "słodkie usta"


To ciasto choć składa się z niewyszukanych składników, wygląda bardzo efektownie i przyciąga wzrok. Wielu osobom znane jest jako "usta Adama" a tu na blogu jest już ciasto o takiej nazwie (tutaj-klik) ale o innym smaku. Przeglądając internet natknęłam się na wiele wersji takiego ciasta, zrobiłam jednak zupełnie po swojemu. Jako bazy użyłam maminego sprawdzonego przepisu na murzynek (przepis tu-klik). Na wierzch dałam lekką piankę a całość wykończyć miałam czekoladą ale jednak zdecydowałam się na galaretkę. Ciasto to jest naprawdę proste do zrobienia i nie jest drogie, wymaga jednak trochę czasu, dlatego warto je zrobić dzień przed planowanym podaniem. 

*foremka 24*24 cm
Składniki:
na ciasto murzynkowe:

  • 1 i 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 250 g masła
  • 3 łyżki kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 8 łyżek wody
  • 4 jajka
  • 32 okrągłe biszkopty
  • 2 łyżki twardej marmolady
na piankę:

  • 300 ml śmietanki kremówki
  • 2 opakowania galaretki truskawkowej
dodatkowo:
  • 1 opakowanie galaretki truskawkowej
Biszkopty posmarować marmoladą i sklejać po dwa. Masło, kakao, cukier i wodę zagotować i wystudzić. Do wystudzonej masy wmiksować żółtka. Mąkę i proszek do pieczenia przesiać do masy kakaowej i zmiksować krótko do połączenia składników. Białka ubić na sztywno i delikatnie wmieszać do ciasta. Odrobinę ciasta wylać na dno foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Ułożyć biszkopty i zalać resztą ciasta. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180*C i piec około 30 minut. Wystudzić. Dwie galaretki rozpuścić w szklance wody i odstawić do wystudzenia. Kremówkę ubić na sztywno i zmiksować z wystudzoną ale płynną galaretką. Piankę wyłożyć na ciasto. Pozostałą galaretkę rozpuścić w półtorej szklanki wody i kiedy zacznie tężeć wylać na wierzch ciasta. Wstawić do lodówki, żeby stężało. 

11 komentarzy:

  1. uroocze jest to ciasto i chetnie bym je zjadła ;D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda naprawdę efektownie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zamiast śmietanki można mleko niesłodzone w puszce ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobilam to ciasto..wyglada bardzo efektownie..ale ciasto wyszlo suche...tak powinno byc?...czy to ja zrobilam cos zle?😢

    OdpowiedzUsuń
  5. chyba zrobię na Święta :) i może jeszcze ten piernik bez jajek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już wole tynki gryźć niż to ciasto robić

    OdpowiedzUsuń
  7. kusisz i kusisz :) może to ciasto zrobię , bo mi ślinka kapie :)
    Fajne, ciekawe przepisy.Odkryłam niedawno ten blog i bardzo mi się podoba .

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny przepis,muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  9. A czym można zastąpić marmolade????

    OdpowiedzUsuń