deser z mleka



Prosty deser, bardzo lekki, aksamitny i puszysty. Zrobienie go nie wymaga żadnych szczególnych umiejętności a i robi się go w kilka chwil. Im więcej owoców i kolorów galaretek użyjemy, tym bardziej kolorowy będzie deser. Ja dysponowałam tylko czerwoną i żółtą. Do wykonania tego deseru z reguły używa się mleka skondensowanego z puszki, ja z braku takiego użyłam mleka w kartoniku light (4% tłuszczu) i wyszło ok.  Robiłam go w foremce silikonowej, świetnie "wyszedł" z formy i zastygł równo. Ostatnio często używam forem silikonowych i mogę powiedzieć, że są w kuchni nieocenione.

Składniki:
  • 1 średni kartonik mleka skondensowanego niesłodzonego ( lub puszka, użyłam Gostyń)
  • 1 galaretka żółta
  • 1 galaretka czerwona
  • 1 banan
  • 1 pomarańcza
  • wiśnie
  • 20 g czekolady rozpuszczonej z łyżką mleka
Każdą galaretkę rozpuścić w 3/4 szklanki wody i ostudzić. Mleko ubić mikserem na pianę, podzielić na połowę, do każdej wlać galaretkę i ostudzić. Masy na zmianę wlewać do foremki i wrzucać pokrojone w plasterki banany. Odstawić do zastygnięcia do lodówki najlepiej na całą noc. Następnego dnia wyjąć z formy, polać rozpuszczoną z mlekiem czekoladą i ozdobić owocami.

1 komentarz:

  1. Szybki i prosty deserek, w dodatku efektowny - podoba mi się bardzo :)

    OdpowiedzUsuń