drożdżówki z konfiturą rabarbarową



Pulchne, puszyste drożdżówki nadziane domową konfiturą rabarbarowo-truskawkowo-bananową, o bardzo charakterystycznym smaku. Miękkie w środku, lekko chrupkie z zewnątrz. Idealne do kubka kakao w takie ponure popołudnie jak dziś.
Oryginalny przepis  pochodzi ze strony www.ilovebake.pl, zmieniłam tylko nadzienie i ilość drożdży, ponieważ użyłam świeżych.

Składniki (wyszło mi 11 dość sporych sztuk):
  • 2 szklanki mleka
  • 4,5 szklanki mąki
  • 25g drożdży (lub 10 g suszonych)
  • 50 g masła
  • 1/2 szklanki cukru
  • szczypta soli
  • słoiczek konfitury lub dowolnej marmolady
  • jajko do posmarowania
  • na lukier: 1/2 szklanki cukru pudru, 2 łyżki soku z cytryny, 1 łyżka wody
Mleko i masło podgrzać aż się połączą. Mąkę przesiać, dodac cukier, sól i drożdże, wlać lekko przestudzone mleko. Dokładnie wyrobić ciasto aż będzie odchodziło od ręki. Odstawić przykryte ściereczką  na około pół godziny, żeby wyrosło. Z ciasta formować kulki, spłaszczac je, nadziewać konfiturą i zlepiać. Jajko roztrzepać widelcem i smarować drożdżówki. Piec w 180*C około pół godziny. lekko przestudzone posmarować lukrem, sporządzonym z utartych podanych składników.

1 komentarz:

  1. po raz pierwszy w życiu zrobiłam drożdżówki,wyszły pyszne,super przepis i do tego przepyszne,zrobiłam z dżemem z czarnej porzeczki i jabłkowym.Dziękuje!!!!

    OdpowiedzUsuń