niedziela, 15 września 2013

ciasto "prince polo"



 Lubicie ciasta z orzechami i czekoladą? Ja bardzo. Orzechów łuskać nianawidzę ale to już inna historia. Dziś przedstawiam Wam ciasto z batonikami Prince Polo (potrzebne jest aż 6 dużych), orzechami i czekoladą. W sieci krąży przepis na ciasto o tej samej nazwie, ale w wykonaniu zupełnie inne. Ten przepis pochodzi od mojej mamy, skąd ona go ma nie mam pojęcia, ale wymyślił go chyba jakiś geniusz. Kakaowy biszkopt, beza kokosowo-orzechowa i dodatkiem batoników i krem z żółtek z czekoladą i wafelkami. Nieskromnie powiem ponownie, że ciasto jest pyszne, świetne na większe okazje, bardzo duże, podzielne, tortowe. Niestety muszę też przyznać że jest pracochłonne i należy raczej do tych droższych, ale to szczegóły.

Składniki: (blacha 24*35 cm)
na biszkopt:
  • 6 jajek
  • 1 i 1/3 szklanki mąki
  • 2 łyżki kakao
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku
  • szczypta soli
Białka ubić z  solą i cukrem na sztywno, nadal ubijając dodawać po żółtku. Do masy jajecznej przesiać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i kakao i delikatnie wymieszać. Upiec a po ostudzeniu przekroić na dwa blaty.

na wkładkę batonikową:
  • 7 białek
  • 15 dag cukru pudru 
  • szczypta soli
  • 20 dag orzechów  włoskich ( pół na pół tarte i siekane)
  • 10 dag kokosu
  • 3 duże batoniki Prince Polo (po 52 g każdy)
Białka ubić z solą i cukrem pudrem na sztywno. Dodać orzechy, kokos i pokrojone batoniki. Piec w 170*C około 30 minut na papierze.

na krem:
  • 7 żółtek
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3,5 szklanki mleka
  • 4 łyżki cukru
  • 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady
  • 1/2 tabliczki białej czekolady
  • 3 duże batoniki Prince Polo
  • 200 g masła
Z żołtek, cukru, mąki, skrobii  i mleka ugotować budyń, ostudzić. Zimny utrzeć z masłem. Dodać posiekane czekolady i wafelki. Delikatnie wymieszać.

składanie ciasta:
połowa biszkoptu-połowa kremu-wkładka-reszta kremu-biszkopt-polewa czekoladowa

19 komentarzy:

  1. Kiedyś takie robiłam..pycha.

    OdpowiedzUsuń
  2. Owszem, w sieci przepisów na to ciasto jest tyle ile kucharzy:) Ja znalazłam dobrych kilka lat temu przepis na prince polo na portalu Wielkie Żarcie, autorstwa ilki76, Ciasto jest prze-py-szne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście, troszkę w portfelu ubędzie ale myślę, że smak wynagrodzi wszystko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda pysznie, mam gdzieś przepis na to ciasto ale jeszcze nie miałam okazji spróbować go:)

    OdpowiedzUsuń
  5. kolejne pyszne ciasto u Ciebie,ja znam właśnie tą inną wersję, z brzoskwiniami i galaretką, muszę wypróbować kiedyś tą Twoją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też znam to z brzoskwiniami al ego nie robiłam. Nie wiem swoją drogą skąd w prince polo brzoskwinie??

      Usuń
  6. Wooow. Jestem pełna podziwu. Super.
    Zapraszam na chilicake.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. efektowne, wymagające pracy i pieniędzy ciasto

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam.Jedne duze prince polo ma 52 g.W przepisie jest że 3 duże to 100 g.Czy mają być 3 duże te xxl czyli 156 g czy tyle jak w przepisie 100 g ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam, dziękuję za zwrócenie uwagi, rzeczywiście był błąd. Już poprawiłam.

      Usuń
  9. Witam, zabieram sie za pieczenie tego ciasta, ale zauwazylam, ze nie ma informacji dotyczacej czasu i temperatury pieczenia biszkoptu. Jest 180 st i ile minut? Z gory dziekuje za odpowiedz :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ojojoj wygląda bosko! Jest następny w kolejce do wypróbowania:) Przy okazji zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wg mnie jest za dużo mleka, z podanej ilości 3,5 szklanki budyń jest za rzadki i zostaje 1/3. Powinno być 2 szklanki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm.......piekłam go dwa czy trzy razy ale zawsze było dobrze.

      Usuń
  12. zdecydowanie do kremu dodałabym mniejszą ilość mleka xD

    OdpowiedzUsuń
  13. Niebo w gębie! To ciasto jest wyśmienite! Będzie często gościć na moim stole!
    Co do budyniu, to pierwsze trzeba zrobić, żeby potem się wypowiadać!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za komentarz i opinię. Co do budyniu to robiłam to ciasto kilka razy i zawsze był wystarczająco gęsty, więc nie wiem dlaczego niektorym nie pasuje.... moze za małe łyżki mieli....

      Usuń