sernik z morelami i pistacjami (ekspresowy)



Ostatnio kupiłam przesłodkie krajowe morele, chociaż niewielkie to bardzo smaczne. I tak mnie naszło, żeby zrobić sernik. Chciałam, żeby nie był banalny więc wierzch posypałam pistacjami, które uwielbiam. Wyszło ciekawie- delikatny sernik i słone, chrupiące orzechy fajnie ze sobą pasowały. Ciasto ładnie się kroiło i było bardzo podzielne. 

*foremka 25*34 cm
Składniki:
na spód:

  • 300 g mąki
  • 200 g masła
  • 100 g cukru pudru
  • 2 żółtka
na masę serową:
  • 1 kg sera mielonego
  • 5 jajek
  • szklanka cukru
  • 2 opakowania budyniu cytrynowego
  • 1/2 szklanki oleju
  • skórka otarta z cytryny
dodatkowo:
  • 500 g moreli
  • 2 łyżki konfitury morelowej
  • 2 łyżki posiekanych pistacji
Składniki ciasta szybko zagnieść, owinąć w folię i wstawić do lodówki na godzinę. 

Składniki masy serowej umieścić razem w misce i krótko zmiksować, tylko do połączenia składników. Morele umyć i pokroić na połówki, wyjąc pestki. 

Schłodzonym ciastem wylepić dno blaszki do pieczenia (wyścielonej wcześniej papierem). Nakłuć widelcem i wstawić do piekarnika nagrzanego do 220*C i piec około 10 minut. Po tym czasie zmniejszyć temperaturę do 170*C, blaszkę z ciastem wyjąć i wylać na nie masę serową, ułożyć morele. Piec godzinę. Po upieczeniu zostawić w uchylonym piekarniku. 

Konfiturę podgrzać i posmarować nią wierzch ciasta, posypać pistacjami. 


1 komentarz:

  1. Ślinka już mi cieknie! Serniki to poezja smaku, a z pistacjami i morelami? Cudo :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń