ciasto "Brazylianka" siostry Anastazji





Zaczynam przygodę z nowymi przepisami z Wielkiej Księgi, o której Wam ostatnio pisałam.
Ciasto "Brazylianka" siostry Anastazji to miodowe placki, lekko korzenne, przełożone masą budyniową i jabłkami z galaretką. Bardzo smaczne, przepis lekko dostosowałam do naszych smaków, nasaczyłam ciasto rumem, do placków dodałam szczyptę korzennej przyprawy i wierzch posmarowałam kajmakiem. W oryginale polane było polewą, ale miałam otwartą puszkę kajmaku i musiałam ją wykorzystać.
Ciasto polecam Wam bardzo, na pewno będzie świetne na świąteczne spotkania. Tak jak przy wielu ciastach Siostry, trzeba dobrze przeczytać przepis, bo choć podana jest wielkość blaszki (duża), to proporcje nie zawsze się zgadzają. Upiekłam placki w mniejszej foremce a mimo to po przeczytaniu przepisu już wiedziałam, że masę budyniowa trzeba podwoić, bo będzie jej za mało. Tak więc podaję Wam przepis z moimi modyfikacjami w nawiasach i z podwojoną już masą.

Składniki:
na ciasto:
  • 500 g mąki
  • 2 jajka
  • 4 łyżki miodu
  • 100 g masła
  • 2 łyżeczki sody
  • 300 g cukru pudru
  • 10 łyżek kwaśnej śmietany (jeżeli ciasto jest miękkie i elastyczne to śmietana nie jest konieczna, ja dodałam 1 łyżkę)
  • 1 łyżeczka przyprawy korzennej (dodałam od siebie)
na krem:
  • 2 szklanki mleka 
  • 200 g cukru (dałam 2 łyżki i było wystarczająco słodkie)
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2  łyżki mąki ziemniaczanej
  • 30 dag masła (dałam 15 dag , wystarczyło)
na masę jabłkową:
  • 1 kg jabłek
  • 1 galaretka
dodatkowo:
  • rum
  • puszka masy kajmakowej waniliowej
Składniki ciasta zagnieść. Ciasto podzielić na 3 części, każdą część rozwałkować i upiec na papierze w 200*C przez około 20 minut. Ciasto po rozwałkowaniu jest bardzo cienkie, ale w pieczeniu sporo urośnie.

Ze składników podanych na  krem ugotować budyń, przestudzić, utrzeć z masłem. 

Jabłka zetrzeć na tarce. Poddusić, zdjąć z ognia, wsypać galaretkę i dokłądnie wymieszać.

Jeden blat ciasta umieścić w blaszce. Wyłożyć masę jabłkową (ciepłą). Położyć drugi placek, nasączyć go rumem, wyłożyć masę budyniową. przykryć trzecim plackiem, posmarować go kajmakiem.


17 komentarzy:

  1. O rany ale ciacho , zapisuje przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  2. WYGLĄDA SMACZNIE, MUSZĘ KIEDYS UPIEC.

    OdpowiedzUsuń
  3. znalazłam przepis i od razu wziełam sie za pieczenie zobaczymy jak wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. daj znać jak wyszło:) ale jestem przekonana że się uda:)

      Usuń
  4. wyszło super, pychotka:) napewno będę korzystać z tego przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. witam,właśnie wczoraj upiekłam ciasto z tego przepisu,wyszło super takie jak Pani na zdjęciu i smakuje tak jak wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wczoraj robiłam.Wyszło przepyszne.uwielbiam ciasta Siostry Anastazji.Zawsze wychodzą:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaka wielkość blaszki (cm) na ten przepis? Ciacho wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Klementynko, powtórzę pytanie: jaka wielkość blaszki Brak takiej informacji to istotne niedopatrzenie, bo foremki są różne. Poza tym blog ciasta wspaniałe:)) Będę tu zaglądać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń