piernik ze śliwkami



Ten piernik upiekłam w wersji odwróconej. Na dno foremki ułożyłam śliwki i zalałam ciastem. Dzięki temu owoce pozostały soczyste i nie było efektu opadania na dno ciasta. Ciasto upiekło się z dużą górką, ale zaraz po wyjęciu z piekarnika odwróciłam ja do góry dnem, dzięki temu górka się spłaszczyła. Taki piernik z dodatkiem śliwek był wilgotny i bardzo aromatyczny. 

*tortownica 21 cm
Składniki:
  • 10 dość dużych śliwek
  • 3 jajka
  • 2 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 125 g masła lub margaryny
  • 4 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 szklanka mleka
  • 1 opakowanie przyprawy do piernika
do dekoracji
  • 3 kostki czekolady
  • 1 łyżka mleka
  • 1 łyżka płatków migdałowych
Mleko, masło, cukier i kakao zagotować i wystudzić. Mąkę wymieszać z sodą i  przyprawą. Dodać do masy kakaowej, wbić jajka i zmiksować na jednolite ciasto. Dno foremki wyłożyć papierem do pieczenia. Śliwki podzielić na połówki, wyjąć pestki i ułożyć na dnie foremki skórką do góry dość ciasno. Zalać ciastem. Piec około 50 minut w 180*C. Wystudzić. Czekoladę rozpuścić w gorącym mleku i polać ciasto. Posypać migdałami. 


3 komentarze:

  1. Takie ciasta ze śliwkami są świetne i jeszcze z dodatkiem czekolady:)
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne ciasto, połączenie genialne.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł, bardzo mi się to ciacho podoba :)

    OdpowiedzUsuń