kakaowe ciasto z jagodami i kremem grysikowym


Kolejne ciasto od którego nie można się oderwać. Wilgotne kakaowe ciasto takie jak do tradycyjnej WUZETKI, delikatny krem z kaszy manny i soczyste leśne jagody. A to wszystko zwieńczone cieniutką bezą z orzechami. Ciasto bardzo ładnie się kroi ale najlepiej robić to na drugi dzień, kiedy masa zastygnie i smaki się połączą. 

*foremka 25*34 cm
Składniki:
na ciasto:

  • 5 żółtek
  • 2 białka
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 1 i 1/2 szklanki cukru
  • 250 g masła
  • 7 łyżek wody
  • 4 łyżki kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
na krem:
  • 3 szklanki mleka
  • 6 łyżek kaszy manny błyskawicznej
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 200 g masła
dodatkowo:
  • 3 białka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3 łyżki zmielonych orzechów włoskich
  • 1 szklanka jagód
Uwaga: można użyć jagód mrożonych ale wtedy należy je rozmrozić i odsączyć z soku. Kasza manna po ugotowaniu powinna być gęsta jak budyń. Ponieważ różne rodzaje kaszy różnie gęstnieją, może się okazać, że trzeba dać trochę więcej grysiku niż te 6 łyżek. 

Przygotować ciasto: masło, wodę, kakao i cukier zagotować i wystudzić. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i przesiać. Do zimnej masy kakaowej wmiksować żółtka a następnie mąkę. Białka ubić na pianę i delikatnie połączyć z ciastem. Przełożyć je do foremki wyścielonej papierem do pieczenia i piec w 180*C około 40 minut do suchego patyczka. Po dokładnym wystudzeniu przekroić na dwa blaty. 

Upiec blat z białek: białka ubić z cukrem na sztywno. Rozsmarować na papierze do pieczenia dociętym na rozmiar blaszki, w której piekło się ciasto. Posypać orzechami. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 140*C i piec około 30 minut. 

Krem: Mleko zagotować, wsypać kaszę mannę w mieszając ugotować na gęsto. Wystudzić. Miękkie masło utrzeć z cukrem pudrem i zimnym grysikiem. Masę podzielić na połowę. 

Jedną część kremu rozsmarować na blacie ciasta a na kremie rozłożyć połowę jagód i lekko je docisnąć w krem, przykryć drugą połową ciasta kakaowego i tak samo rozłożyć krem i jagody. Na wierzchu położyć blat bezowy. Wstawić do lodówki na minimum kilka godzin. 

35 komentarzy:

  1. Ajajaj...:) Pysznie wygląda!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. To ciasto bardzo do mnie przemawia. Bardzo ciekawy przepis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe połączenie zdecydowanie moje smaki!! :) Tylko skąd teraz jagody hmm może by tak z wiśniami?? :) akurat mam zamrożone a jagód brak

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie ciasta i te jagodki wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Barwne tak, że od razu chce się jeść:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzisiaj bedzie zrobiony :) zdjecia dodam

    OdpowiedzUsuń
  7. Po prostu brak mi słów. Te ciasto wygląda tak smakowicie, że patrząc na same zdjęcie to po prostu ślinka cieknie! Muszę koniecznie je zrobić :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmm, cudownie te wszystkie warstwy wyglądają, aż chce się jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy można dodać jagody ze słoika po odsączeniu z syropu?

    OdpowiedzUsuń
  10. czy jagody można zastąpić innymi owocami

    OdpowiedzUsuń
  11. własnie sie piecze ciasto :) krem juz tez prawie gotow,a zaraz bialka ubijac bedę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasto wygląda obłędnie ;) dopiero od niedawna piekę ciacha, więc przy robieniu ciasta według Twojego przepisu przyda mi się pomoc, zwłaszcza przy kremie. Oby wyszło tak piękne jak Twoje ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciasto upieczone,po degustacji mogę powiedzieć Super ciasto, polecam.
    Ps.Twojego bloga znalazłam dzięki Wandzi H.. z Cisiec.Pozdrawiam Zosia z Oławy .

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasto pycha! Żona była przeszczęśliwa :) Gdyby ktoś podobnie jak ja nie miał w domu wagi polecam www.kalkulatorkuchenny.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super ciasto piekłam podobne ale te upiekę na męża urodziny jjest super ciacho dzięki za przepis i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam mam problem z tym ciastem a właściwie z bezą orzechową. Strasznie się kruszy i nie mogę jej oderwać od papieru w całości. Co robię nie tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam napotkałam ten przepis w zakupionej kśiążeczce przysli przepis pieklam ale z bezą był problem podobnie jak u anonimowego

      Usuń
  17. Moje z jagodami wyszło PYSZNE !!! Super przepis!!!Wygląda okazale, a nie jest trudne. Myślę, że jagody można też zastąpić malinkami lub wiśniami. Wiśnie mogą być nawet z nalewki, dopiero będzie petarda :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja zamiast jagod dalam wisnie i tez bylo super. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. a co to jest grysik

    OdpowiedzUsuń
  20. Mogą być inne owoce np:maliny?

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja zamiast jagód użyłam dżemu z czarnej porzeczki. Rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam.
    Zagotowałam masło z dodatkami na ciasto i się rozwarstwiło. Czy może takie być i nie przeszkadza to w dalszej części robienia ?

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mniam;p dziś już kończę robić bananowca, ale za tydzień podejmę wyzwanie i postaram się upiec to ciasto:) Akurat mam jagody i porzeczki ze słoika; myślę, że z porzeczkami też byłoby ok:) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Czy może być zamiast tego ciasta zwykły biszkopt kakaowy.

    OdpowiedzUsuń
  25. Uważam, że 1 szklanka jagód to o wiele za mało. Następnym razem jak będę robić to ciasto (zrobiłam dziś, jutro będę próbować) to 2 szklanki na jedną warstwę myślę, że będzie ok.
    P.S. jeszcze nie robiłam tak czasochłonnego ciasta, jutro się przekonam czy było warto. Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  26. ciasto pychotka tylko osobiście zrobię następnym razem masę z 1L mleka i min 10 łyżek grysiku
    problem sprawił mi blat z bezy bo wyszedł mi taki miękki a nie suchy jaki powinien chyba byc ponieważ pierwszy raz taki blat robiłem

    OdpowiedzUsuń
  27. czy można uzyć jagód mrożonych?

    OdpowiedzUsuń