tarta bananowo-karmelowa (banofee pie)

Do zrobienia tej tarty zmobilizowała mnie puszka masy krówkowej, którą kiedyś kupiłam. Składniki na to ciasto kupowałam juz kilka razy,  nie raz miałam je w zamiarze, ale zawsze coś się wbiło w kolejkę. 
Tarta sama w sobie jest smaczna, krucha, dość słodka, banany fajnie współgrają z bita śmietaną. Jej zaletą jest to, że robi się ją prosto i dość szybko.  Efekt końcowy wart polecenia.

Składniki:
  • 95 g masła
  • 2 szklanki mąki
  •  jajko
  • 1-2 łyzki śmietany 12%
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Wszystkie składniki zagnieść. Schłodzić. Rozwałkować i wyłożyć ciastem formę do tarty. Nakłuć widelcem i ponownie umieścić w lodówce na 30 minut. Schłodzone ciasto piec w 180*C około 30 minut. Ostudzić. Upiec najlepiej dwa dni wcześniej.
  • puszka masy krówkowej
  • 2 duże banany
  • 250 ml śmietanki 3%
  • 1 śmietan-fix
  • 1 łyżka cukru pudru
  • gorzka czekolada, plasterki banana i mięta do dekoracji


Masę krówkową podgrzać, rozsmarować na cieście. Ułożyć plasterki banana. Kremówkę ubić z fixem i pudrem. Rozsmarować na bananach. Posypać startą czekoladą i  udekorować listkami mięty i plasterkami banana. 

6 komentarzy:

  1. Już dawno planuję ją zrobić, jestem już coraz bliżej tej decyzji :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepsze ciacho na zieeemi!.
    Puszka masy krówkowej może u Ciebie ' ustać ' !?. U mnie by była zjedzona za minutę;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zachomikowalam na specjalna okazje i si obstala:) i masz racje, ciasto niebianskie!

      Usuń
  3. ...ale smakowicie wygląda ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne zdjęcia :) Pychota!

    OdpowiedzUsuń