tartaletki z gruszką i kajmakiem




Miałam w zamiarze roladę, ale jednak znowu stanęło na tartaletkach. Wykorzystałam wreszcie gruszki, które zaprawiłam latem. Tartaletki z czekoladą, malinowym budyniem, gruszką, polane kajmakiem i posypane prażonymi migdałami, to nie może nie być pyszne. I wcale nie jest trudne. Jeśli macie mniej czasu lub nie posiadacie foremek do tartaletek, możecie z podanych składników przygotować jedną dużą tartę. Zostawiam Was z przepisem i idę obmyślać tort urodzinowy dla mojego Łasucha.

Składniki (na 6 sztuk):
  • 185 g mąki
  • 112 g masła
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżka śmietany
  • 1  łyżka gorącej wody
  • 1 żółtko
Wszystkie składniki zagnieść, ciasto schłodzić w lodówce. W tym czasie foremki do tartaletek wysmarować masłem i wysypać drobną bułką tartą. Ciasto rozwałkować, talerzykiem wycinać koła i przenosić do foremek. Dokładnie wylepić boki i dno, nakłuć widelcem. Wstawić do lodówki na 10 minut a następnie natychmiast do rozgrzanego do 180*C piekarnika (dzięki temu ciasto nie spłynie z brzegów foremek).
piec około 15 minut.

nadzienie:
  • 40 g gorzkiej czekolady
  • 1 i 3/4 szklanki mleka
  • 1 opakowanie budyniu malinowego z cukrem
  • 1 łyżka masła
  • 2 gruszki z kompotu
  • 4 łyżki kajmaku
  • 1  łyżka posiekanych prażonych migdałów
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, wysmarować nią dna tartaletek (dzięki temu nie zamokną one od budyniu). Z mleka i proszku budyniowego ugotować budyń. Do gotującego się budyniu dodać masło i dokładnie wymieszać, zagotować. Lekko przestudzić, napełniać tartaletki. Gruszki pokroić, wyłożyć na budyń. Kajmak podgrzać, polać tartaletki i posypać migdałami. 

2 komentarze:

  1. tartaletki najbardziej kojarzą mi się z letnimi deserami :) takie gruszkowe muszą być pysznie orzeźwiające :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super pyszności przyrządzasz. mi desery gorzej wychodzą niż inne dania. podziwiam. pozdrawiam. dodaję się do obserwujących i będzie mi miło jeśli będziesz obserwowała mój blog:)

    OdpowiedzUsuń