chleb pszenno-żytni z siemieniem (na drożdżach)


O zaletach domowego chlebka pisać chyba nie trzeba, bo są oczywiste. Ja bardzo lubię chleby na drożdżach, bo są szybkie w przygotowaniu, idealne kiedy nie chce nam się iść do sklepu. Taki świeży chleb zjadamy jeszcze ciepły, a najlepiej smakuje z samym masełkiem. Dodałam do niego czarnuszkę, ulubioną przyprawę mojego męża. 

Składniki:
  • 225 g mąki pszennej
  • 225 g mąki żytniej
  • 300 ml letniej wody
  • 30 g świeżych drożdży
  • 2 łyżeczki soli
  • łyżeczka cukru
  • 2 łyżki siemienia lnianego
  • łyżka czarnuszki
Mąki wymieszać i przesiać. Drożdże rozpuścić w wodzie, dodać cukier, łyżkę mąki i odstawić na kilka minut. Następnie wlać do mąki, dodać siemię i czarnuszkę. Ciasto wyrabiać około 10 minut. Przykryć miskę ściereczką i odstawić na godzinę. W połowie wyrastania przemieszać ciasto ręką, aby je odgazować. Wyrośnięte ciasto uformować w okrągły bochenek lub przełożyć do keksówki. Dowolnie naciąć z wierzchu i posypać mąką. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200*C i piec 30 minut a następnie w 180*C przez kolejne 30 minut. 

4 komentarze:

  1. Dziękuję za przepis, właśnie piekę, mam nadzieję, że wyjdzie mój pierwszy w życiu chleb :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Są rewelacyjne upiekłam już dwa ale niestety żaden nie zagościł u mnie długo jeden zabrała mi siostra drugi męża siostra przy trzecim nie przyznam się że piekę w końcu może zostanie
    u mnie pozdrawiam i bardzo dziękuję.Lucyna

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy do wypieku, tega tak pysznie wyglądającego chlebka, lepiej dodac mąke żytnią -typ 720 czy mąkę żytnią razową - typ 2000. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń