pampuchy z jagodami


Moja córeczka bardzo lubi mączne dania, wszelakie kluski, naleśniki i pierogi. Często przygotowuję je dla niej w formie podwieczorku.  Latem zamroziłam trochę jagód, teraz wystarczyło je przegotować z cukrem  a część wymieszać z bitą śmietaną. Kluski nie mają nadzienia, bo obficie polałam je jagodami i to wystarczyło.

Składniki:
na ciasto:

  • 500 g mąki
  • 1 szklanka mleka
  • 1 jajko
  • 3 łyżki masła roztopionego
  • 30 g drożdży
  • szczypta soli
  • 2 łyżki cukru
na sos jagodowy:
  • 200 g mrożonych jagód (oczywiście w sezonie świeże)
  • 1,5 łyżki cukru
  • 1/2 szklanki śmietanki kremówki
Drożdże rozpuścić w letnim mleku. Dodać do przesianej maki, wsypać sól i cukier, wymieszać. Wbić jajko i wyrabiać chwilę a następnie wlać ostudzone masło. Wyrabiać, aż ciasto będzie odchodziło od ręki. Odstawić przykryte ściereczką na pół godziny. Po tym czasie wyłożyć na stolnicę i szklanką wykrawać dość grube kółka. 
W czasie kiedy ciasto będzie wyrastać, przygotować sos jagodowy. Wcześniej rozmrożone jagody zasypać cukrem i w rondelku wstawić na niewielki ogień, gotować kilka minut aż woda odparuje a sos będzie dość gęsty. Kremówkę ubić na sztywno i wymieszać z połową jagód.  Do dość dużego garnka nalać wody do połowy. Góre garnka obwiązać gazą lub bawełnianą ściereczką. Kiedy woda się zagotuje na ściereczce ułożyć kluski w dość dużych odstępach. Przykryć garnek najlepiej metalową wysoką miską i gotować około 10 minut. Ciepłe kluski ułożyć na jagodach i polać jagodową śmietaną. 

4 komentarze:

  1. Od dawna próbuję zabrać się za nie, ale mam obawy, że moja konstrukcja garnek-miska nie da rady i nie wyrosną. A na słodko są najlepsze! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszności, bardzo lubię pampuchy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zatęskniłam do lata :) Apetyczne zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń