sernik kawowy


Nie przepadam specjalnie za kawą ale lubię wypieki z jej dodatkiem. Sernik  kawowy chodził mi po głowie już od dłuższego czasu ale nie miałam na niego konkretnego pomysłu. Okazja do jego upieczenia pojawiła się kiedy otrzymałam paczkę od PrzyjacieleKawy a w niej kilka rodzajów kawy ziarnistej i mielonej. Skusiłam się na filiżankę kawy "Subtil"  i nawet mi zasmakowała (i mówię to absolutnie szczerze) bo jest łagodna i nie drażni mocnym aromatem. Użyłam jej też do zrobienia sernika, który  nie miał ciasta ale składał się z trzech warstw: kakaowej, kawowej z fusami i kawowej na bazie kawy rozpuszczalnej. Całość polałam białą polewą z dodatkiem kawy właśnie. To ciasto idealne dla kawoszy. 

*tortownica o średnicy 21 cm
Składniki:
  • 1 kg sera na sernik
  • 5 jajek
  • szklanka cukru
  • 2 opakowania budyniu waniliowego 
  • 1/3 szklanki oleju
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • łyżeczka kawy mielonej
  • łyżka kakao
dodatkowo:
  • 100 g białej czekolady
  • 2-3 łyżki mleka
  • łyżeczka kawy rozpuszczalnej
 Do trzech osobnych szklanek wsypać kawę mieloną, kakao i kawę rozpuszczalną. Każdą z nich zalać dwiema łyżkami wrzątku, wymieszać i wystudzić. Białka oddzielić od żółtek i ubić. Żółtka utrzeć z cukrem, nadal ucierając dodawać po łyżce sera, budynie i olej Masę podzielić na trzy części. Do jednej dodać zaparzoną kawę mieloną, do drugiej rozpuszczalną, do trzeciej kakao. Pianę z białek podzielić na trzy mniej więcej równe części i wymieszać delikatnie z każdą masa serową. Dno i boki tortownicy wyścielić papierem do pieczenia. Wylać masę z dodatkiem kakao, wstawić do pieca nagrzanego do 180*C i piec około 10 minut. Kiedy wierzch będzie zapieczony wylać masę z kawą mieloną i piec tak samo, aż na wierzchu zrobi się skórka. Na końcu wlać ostatnia warstwę z kawą rozpuszczalną i piec całość w 180*C około 30 minut a następnie jeszcze kwadrans w 150*C. Po upieczeniu sernik zostawić na chwilę w uchylonym piekarniku. Czekoladę połamać do miski, kawę rozpuścić w mleku i wlać do czekolady. Rozpuścić nad parą i polać sernik. 

Szeroką gamę kaw i ciekawych informacji znajdziecie tutaj: klik w serwisie 




1 komentarz:

  1. To coś dla mnie, bo i serniki, i kawowe desery wprost uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń