ciasteczka z pianka



Niezwykle kruche ciasteczka, rozpływają się w ustach, dość słodkie. Najłatwiej jest rozwałkować ciasto i całe posmarować marmolada a potem pianka i na końcu kroić na kawałki i przenosić na blaszkę. Z Podanej porcji wychodzi około 45 sztuk. 

Składniki:
  • 180 g mąki
  • 160 g masła
  • 1 zółtko
  • 2 łyżki bardzo zimnej kremówki 
Wszystkie składniki zagnieść na jednolite ciasto, schłodzić w lodówce.  Rozwałkować. 

Dodatkowo: 
  • marmolada
  • 1 białko
  • 140 g cukru pudru (dałam mniej bo miałam bardzo słodka marmoladę różaną)
Ciasto posmarować marmoladą, nastepnie pianą ubita z białek i cukru. Kroić na prostokąty, piec na papierze około 10 minut. 

(przepis znalazłam u Margarytki, ona nazywa je "tajemnicze ciasteczka Pani Janki")

4 komentarze:

  1. a ja bardzo podobne robiłam, pyszności. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. robilam te ciastka i w ogole nie wyszly.. ciasto nie chcialo sie zlepic jako kruche, a po upieczeniu po 10 min beza nadal byla nie upieczona.. chyba jakies proporcje nie takie jak trzeba i czy tylko 10 min piec >?

      Usuń