różowy sernik z kisielem


Ostatnio mam mało czasu na pieczenie w domu ale jak w każdą środę postanowiłam coś upichcić, choćby na szybko. Padło na sernik i to zupełnie inny ale jak zawsze w trakcie musiałam zmienić plany, bo okazało się, że nie mam ani budyniu ani mąki ziemniaczanej. Za to miałam cały słoik kisielu więc założyłam, że to mniej więcej to samo i zaryzykowałam. Eksperyment okazał się udany, kisiel nadał sernikowi piękny różowy kolor i ładny zapach. A sernik wyszedł równiutki i nawet nie opadł:)

*foremka 23*23 cm (lub trochę większa)
Składniki:
  • 16 okrągłych biszkoptów
  • 1 kg sera na sernik (może być z wiaderka)
  • 5 jajek
  • 100 g masła
  • 3/4 szklanki cukru
  • 80 g kisielu truskawkowego
Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia, na dnie ułożyć biszkopty. Miękkie masło utrzeć z cukrem a następnie nadal ucierając dodawać żółtka i ser, na końcu kisiel. Białka ubić sztywno i delikatnie wmieszać do masy serowej. Wyłożyć ja na biszkopty i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180*C i piec około 45 minut. 

10 komentarzy:

  1. Bardzo smakowity pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  2. kisiel rozrobiony czy w proszku?

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda...no i skusiłam się i upiekłam.właśnie stygnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. kisiel nie barwi teraz

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wygląda!
    http://would-be-vikings.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy te biszkopty się nie spalą?

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak widać nie. One od masy serowej troche namokną i nie będą suche.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda apetycznie!
    Zapraszam do mnie: https://gotujzkarolka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń