torcik jabłkowo-miętowy



Wiecie, że lubię wymyślać przepisy. Wczoraj dostałam weny twórczej i wymyśliłam znowu.
Jeśli lubicie orzeźwiające smaki, to ciasto na pewno przypadnie Wam do gustu. Lekkie,wilgotne, trochę kwaskowate, z wyczuwalną nutą mięty. Biszkopt nasączony galaretką, jabłkowo-miętowy mus i lekki krem tworzą bardzo oryginalne połączenie. Podobno dziś na wszystkich stołach jabłeczniki, u mnie więc też, choć nietypowy.

*tortownica 26 cm
Składniki:
na biszkopt:
  • 3 małe jajka (lub dwa duże)
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki mąki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
na mus:
  • 6 dużych jabłek
  • 2 łyżki cukru
  • 2 opakowania galaretki jabłkowo-miętowej
na krem:
  • 400 ml mleka
  • 1 opakowanie budyniu śmietankowego
  • 2 łyżki cukru
  • 100 g miękkiego masła
na wierzch:
  • 1 opakowanie galaretki jabłkowo-miętowej
Białka ubić z cukrem na sztywno, ubijając dodawać po żółtku. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia  i dodać do masy jajecznej. delikatnie wymieszać i przelać do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około 20 minut w 180*C. Po wystudzeniu zdjąć delikatnie "skórkę" z wierzchu biszkopta. 
Jabłka obrać,pokroić na ćwiartki, zasypać cukrem i zalać szklanką wody. Gotować kilka minut aż zmiękną. Następnie za pomocą blendera rozdrobnić na mus. Wsypać dwie galaretki i dokładnie wymieszać. Wystudzić. Zimną ale nie stężałą masę jabłkową wylać na biszkopt (biszkopt wchłonie część masy, dzięki czemu będzie wilgotny). Odstawić do całkowitego stężenia. Z mleka, cukru i proszku budyniowego ugotować budyń i wystudzić. Utrzeć z miękkim masłem. Krem wyłożyć na masę jabłkową i wstawić ciasto do lodówki. Trzecią galaretkę rozpuścić w szklance wody i tężejącą wylać na ciasto. Schłodzić.  


7 komentarzy:

  1. U mnie dzisiaj jabłecznika nie ma, ale jestem na diecie, więc nasycę oczy Twoim, bo pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak wygląda,tak smakuje-robiłam pychotka

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam
    Ciasto wygląda rewelacyjnie-orzeźwiające,tylko gdzie kupię galaretkę jabłkowo-miętową ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za podpowiedź.Gratuluję tych cudownych wypieków.

    OdpowiedzUsuń