maślankowiec ze śliwkami i kruszonką


Ostatnio w gościach zostałam poczęstowana pysznym wilgotnym ciastem ze śliwkami. Okazało się, że to ciasto na maślance. Robiłam już takie wielokrotnie ale z trochę innych proporcji. Tamto tak mi zasmakowało, że musiałam je upiec i przy pierwszej okazji kupiłam śliwki. Pierwszy raz zrobiłam kruszonkę nie na maśle ale na oleju i okazało się, że faktycznie jest lepsza: mniej twarda i mniej sucha. Chyba się na taką przerzucę. 

*foremka 25*34 cm
Składniki
na ciasto:

  • 2 szklanki mąki
  • szklanka cukru
  • szklanka maślanki
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
dodatkowo:
  • 500 g śliwek
  • 5 kopiatych łyżek mąki
  • 3 łyżki cukru
  • 5-6 łyżek oleju
  • 2 łyżki wiórek kokosowych
Jajka ubić z cukrem. Następnie dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, olej i maślankę. Zmiksować krótko, tylko do połączenia składników. Wylać do blaszki wyścielonej papierem do pieczenia. Śliwki przepołowić i układać na cieście skórką do dołu. Mąkę, kokos, cukier i olej zagnieść palcami i posypać ciasto. Piec w 180*C około 45 minut. 

8 komentarzy:

  1. Czy zamiast maślanki moze być jogurt grecki badz naturalny

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie Ciasta. Często robię. TWOJE WYGLĄDA PRZEEEpysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pyszność! Uwielbiam takie słodkości, super przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciastko idealne do kawy, smacznego! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. przepis super !!! Ja nie mialam wiorkow kokosowych do kruszonki i dodalam cynamonu / 1 lyzeczke,mozna dac wiecej/. Ale.... jednak wiorki daja po pierwsze smak po drugie zawieraja tluszcz a kruszonka musi byc "tlusta". Moja kruszonka byla tez dobra - ale teraz bedzie obowiazkowo z kokosem. Polecam to ciasto bo jest naprawde mieciutkie i bardzo smaczne - nie za slodkie.Pozdrawiam wszystkich serdecznie - a Pani Madzi dziekuje za swietny przepis. POLECAM go do wyprobowania . Jadwiga.

    OdpowiedzUsuń