rożki serowe z konfiturą ( bez jajek)




Znam ten przepis od wielu lat i nie wiem dlaczego odkładałam ich zrobienie tak długo. Uwielbiam biały ser w wypiekach a te rożki są znakomite! Niezbyt słodkie, chrupiące, nadziane pyszną konfiturą malinową. Zasada ich robienia jest taka, że wszystkich składników (masła, mąki  i sera) ma być po tyle samo. Dlatego możemy dowolnie używać tej proporcji w zależności od tego, ile chcemy mieć ciastek. Ja zrobiłam z 25 dag i wyszło mi 25 sztuk. Chciałabym zasugerować, aby nie piec ich zbyt długo, wyjmować je z piekarnika kiedy będą złote ale miękkie. Stwardną stygnąc. Bardzo mi zasmakowały i  na pewno wkrótce powtórka!

Składniki:
  • 25 dag sera białego (najlepiej niemielonego)
  • 25 dag masła
  • 25 dag mąki
  • 2 łyżki cukru pudru + trochę do posypania
  • konfitura malinowa lub dowolny dżem lub krem czekoladowy
Mąkę przesiać, zagnieść z masłem, serem i pudrem. Rozwałkować, wycinac trójkąty. Smarowac je dżemem i zwijać zaczynając od podstawy. Piec na papierze aż się zarumienią. Po ostygnięciu posypać cukrem pudrem. 

4 komentarze: