ciasto "krokodyle oczy" Siostry Anastazji



Witajcie:)
Zapraszam Was dziś na nowe ciasto z kulkami wypełnionymi marmoladą.
To ciasto Siostry Anastazji, jak większość jej przepisów jest pracochłonne. Mocno je przerobiłam, gdyż zamiast masy budyniowej zrobiłam masę sernikową na zimno. Na pewno znacznie zmieniło to smak, ale moim zdaniem dzięki temu lepiej się kroi. A ważne jest to, żeby przekroić dokładnie w połowie kulek, tak aby uzyskać efekt oczu krokodyla. Choć na szczęście nie miałam okazji sprawdzić na żywo jak takie wyglądają, wydaje mi się, że wyszło dobrze:)

Składniki: (robiłam w blaszce 24*24 cm)

na ciasto I:

  • 500 g mąki
  • 250 g masła
  • 4 żółtka
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka kakao
  • 1 słoiczek powideł śliwkowych
  • 3/4 szklanki twardej marmolady
na ciasto II:
  • 3 jajka
  • 3/4 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki cukru
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
na masę:
  • 200 ml śmietanki kremówki
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 700 g sera twarogowego mielonego
  • łyżka soku z cytryny
  • 1,5 łyżki żelatyny
Ciasto I:
Mąkę, masło, śmietanę, żółtka i proszek do pieczenia szybko zagnieść na ciasto. Podzielić na połowę. Do jednej połowy dodać kakao. Połowę bez kakao rozwałkować i wyłożyć na blaszkę. Posmarować powidłami. Z kakaowej części ulepić 36 kulek i nadziać je marmoladą. Ułożyć w 6 rzędach na powidłach. Ciasto piec około godziny w 180*C. 

Ciasto II:
Białka ubić z solą i cukrem na sztywno. Ubijając dodawać po żółtku. Dodać mąkę z proszkiem i delikatnie wymieszać. Piec w 175*C około 25 minut. 

Masa:
Kremówkę ubić z cukrem pudrem na sztywno. Żelatynę rozpuścić w 3 łyżkach wrzątku. Ser wymieszać z bitą śmietaną i żelatyną. Wylać na ciasto z kulkami, przykryć biszkoptem i odstawić do stężenia. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.



2 komentarze:

  1. Słyszałam dużo dobrego o siostrze Anastazji,jeszcze moja babcia ją słuchała z radia…….dobre przepisy podawała…….ale o tym cieście nie słyszałam,muszę wypróbować
    http://bit.ly/pakietmedyczny

    OdpowiedzUsuń
  2. Wypróbowałam:)) Ciasto wyszło smaczne, jednak kruche ciasto było strasznie twarde. moim zdaniem o wiele za długi czas pieczenia. Ale i tak było zjedzone:)) Pozdrawiam Magda
    http://z-milosci-do-slodkosci.blogspot.com/2014/10/ciasto-bawole-oczy-wedug-siostry.html

    OdpowiedzUsuń