ciastka francuskie z tostera (z serowym nadzieniem)


Ciasteczka robione w tosterze, to dla mnie absolutny hit, zwłaszcza, że uwielbiam ciasto francuskie. Ja nadziałam je serem i rodzynkami ale można dodać do nich w zasadzie wszystko co lubimy.  Robi się je ekspresowo, smażenie trochę trwa i jest tym krótsze im wyższą moc ma toster. Myślę, że to świetne rozwiązanie dla osób, które nie mają piekarnika. Zresztą polecam wszystkim, bo są pyszne. 

Składniki:
  • prostokątny arkusz ciasta francuskiego (275 g)
  • 200 g twarogu z kostki
  • 2-3 łyżki rodzynek
  • 1 żółtko
  • łyżeczka budyniu waniliowego
  • łyżka cukru pudru + do posypania
Rodzynki zalać wrzątkiem na klika minut a następnie odcedzić. Ser wymieszać z żółtkiem , cukrem pudrem i budyniem oraz rodzynkami. 







Ciasto podzielić na 8 kwadratów wielkości kromki chleba tostowego. Na połowę nałożyć po dwie łyżki nadzienia w przeciwległych rogach tak, aby po przekątnej zostało trochę miejsca. Po bokach należy zostawić mały margines na sklejenie. Każdy kwadrat z serem przykryć kawałkiem ciasta. 




Dokładnie zlepić brzegi i środek w miejscu gdzie nie ma nadzienia. Każdy kwadrat przekroić na połowę. Za pomocą widelca docisnąć brzegi ciasta. 






Toster rozgrzać bardzo mocno, od momentu zapalenia się zielonej lampki jeszcze przez około 5 minut. Włożyć ciastka i piec około 15 minut, w zależności od tego jaką toster ma moc i jak mocno wysmażone chcemy mieć ciastka. Po usmażeniu posypać cukrem pudrem.

*Można także włożyć kwadraty z ciasta w całości a po usmażeniu przekroić jak tosty






Inspiracja

6 komentarzy:

  1. bardzo ciekawy pomysł, ciastek w tosterze jeszcze nie piekłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja piekłam pierwszy raz, bardzo jestem zadowolona i polecam!

      Usuń
  2. Genialne. Chętnei spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oryginalny pomysł ;) Jak na to wpadłaś? ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysł 1 klasa! Po raz pierwszy się z czymś takim spotkałam i jestem zachwycona. A ponieważ zawsze mam "rezerwowo" zamrożony płat ciasta - chętnie wypróbuję przepis :))) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń