babka pomarańczowa

Klasyczna babka z dodatkiem skórki i soku z pomarańczy, który dodaje jej aromatu i wilgotności.
Idealna na drugie śniadanie do filiżanki kawy.
Porcja na małą foremkę (20 cm). Ja piekłam w większej i dlatego wyszła mi niska. Zmniejszyłam tez ilość margaryny aby nie była zbyt tłusta. 




Składniki:
 1 szklanka mąki
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
2/3 kostki margaryny
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki cukru pudru
4 jajka
2 łyżki soku z pomarańczy
skórka ze świeżej pomarańczy otarta
kandyzowana skórka pomarańczy

dodatkowo do nasączenia:
4 łyżki wódki
5 łyżek soku ze świeżej pomarańczy 

 cukier puder do posypania

Margarynę utrzeć z cukrem pudrem i cukrem waniliowym na puch, dodać żółtka, utrzeć na puszysta masę. Dodać maki wymieszane z proszkiem do pieczenia, piane ubitą z białek , skórki i sok. Delikatnie wymieszać. Przełożyć do formy na babkę dokładnie wysmarowanej margaryną i wysypanej bułka tartą. Piec w 160*C ok 50-60 minut. 
Po upieczeniu i wyjęciu z formy  naponczować  i posypać cukrem pudrem.

oryginalny przepis znalazłam na stronie tryingtocookandbake.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz