tartaletki śmietanowe z owocami



Truskawkowych wypieków ciąg dalszy. Udało mi sie kupic wybornie słodkie i aż żal mi było je zjeść. Zdecydowałam się jednak, że skoro wreszcie kupiłam sobie foremki do tartaletek, to będą tartaletki śmietanowe.  Z tego przepisu wielokrotnie piekłam placek i zawsze świetnie się udawał, z tartaletkami było tak samo. Nawet o dziwo łatwo wyszły z foremek. Nie moge sie doczekać borówek, bo ten przepis z nimi jest jeszcze lepszy. Póki co to orzeźwiające truskawki, banan i polewa śmietanowa. Musicie spróbować.

Składniki na 9 tartaletek:

ciasto:
  • 150 g masła
  • 125 g cukru
  • 3 jajka
  • 250 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki mleka
Miekkie masło utrzeć  z cukrami. Dodawać powoli p jednym jajku, miksowac tylko do połączenia składników. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, dodać do masy jajecznej, wlać mleko, wymieszać dokładnie drewnianą łyżką. Foremki na tartaletki dokładnie wysmarować margaryna i wysypać bułka tartą. Wyłożyć ciasto, tak aby boki były wysmarowane dokładnie, a środek cienko, żeby zmieściły sie owoce i sos.

wypełnienie:
1 banan
200 g truskawek
300 g śmietany
1 jajko i 1 żółtko
50 g cukru
szczypta cynamonu

Banana i truskawki pokroić na kawałki, wyłozyć na ciasto. Śmietane, jajko, żółtko, cukier i cynamon wymieszać na gładką masę, zalać nią owoce. Piec w 175*C około 30 minut. Po ostudzeniu wyjąć z foremek i posypać cukrem pudrem.

2 komentarze:

  1. Muszę wreszcie zakupić foremki na tarteletki, twoje ciacha wyglądają cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. KONIECZNIE KUP, JA ŻAŁUJE, ŻE TAK PÓŹNO JE NABYŁAM.

    OdpowiedzUsuń