makowe ciasteczka z marmoladą



Wcale nie miałam zamiaru piec wczoraj ciastek, ale... No właśnie, ale dostałam sms-em przepis, z dopiskiem "pyszne" i  to wystarczyło, by znowu wałek był w ruchu. Uwielbiam piec ciasteczka. Wszyscy mówią, że to pracochłonne, długie zajęcie i wogóle komu by sie chciało. Jest w tym trochę racji ale ja wymyślę każdy pretekst by móc to robić. Nic tak nie relaksuje jak wycinanie ciasteczek i waniliowy aromat w całym domu. Niestety ciasteczka mają tę wadę, że znikają dużo szybciej niż powstają. Dlatego moje schowałam głęboko, by choć trochę dotrwało do Świąt. W przepisie ciasteczka były waniliowe,z dziurką, przełożone marmoladą i posypane cukrem pudrem. A ja mam taką wadę fabryczną, że każdy przepis przerabiam po swojemu. I tym razem do ciasta dodałam suchy mak a ciastka polałam białą polewą. Oczywiście kilka zrobiłam z dziurką i posypałam cukrem pudrem. A teraz muszę je chować sama przed sobą. Polecam serdecznie i życzę udanych wypieków!

Składniki: (około 80 przełożonych już ciastek)
  • 550 g mąki
  • 150 g cukru pudru
  • 3 łyżki śmietany kwaśnej
  • 2 łyżeczki domowego cukru waniliowego
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
  • 2 łyżki suchego maku

  • do przełożenia: dowolna marmolada lub konfitura
  • na polewę białą: 4 łyżki mleka  w proszku, 2 łyżki cukru, 3 łyżki wody, 100 g margaryny
  • na polewę ciemną: 50 g mlecznej czekolady, 2 łyżki mleka
  • posypka cukrowa 
  • cukier puder
Składniki na ciasto zagnieść szybko i włożyć na chwilę do lodówki. Następnie rozwałkować, wycinać foremką ciasteczka. Piec na papierze do pieczenia około 12 minut. Upieczone i ostudzone ciasteczka przekładać marmoladą.  Część ciastek posypać cukrem pudrem, resztę polać polewami. Składniki na białą polewę razem podgrzewać, mieszając aż do połączenia w jednolitą polewę. Polać przełożone ciastka. Mleczną czekoladę rozpuścić z mlekiem i polać ciastka po białek polewie. Posypać posypką.

6 komentarzy:

  1. uwielbiam takie ciasteczka pełne uroku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też, dlatego ciągle je podjadam i nie wiem czy cos dotrwa do Świąt!

      Usuń
  2. Bardzo apetyczne są te Twoje gwiazdeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, czy do tych ciasteczek nie idzie margaryn czy masło?

    OdpowiedzUsuń