ciasto "tęcza wiosenna" siostry Anastazji


Skusiłam się na kolejnego przekładańca siostry Anastazji. Tym razem bardziej w letniej wersji z galaretką, jabłkami i prażonym kokosem. Ostatnio jej książka "100 nowych ciast" jest moją obowiązkową lekturą do poduszki. Wszystkie ciasta zjadłabym oczami i najchętniej piekłabym bez końca. Ale niestety czasu ostatnio mam coraz mniej a i domownicy już pękają w szwach. 

*Dokonałam małych kosmetycznych zmian w przepisie, dostosowując go do mniejszej blaszki. Wszystkie zminay opisane są w nawiasach. 

Składniki: (piekłam w blaszce 23*23cm)
biszkopt jasny:
  • 6 jaj
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia 
(upiekłam z połowy podanej porcji)

Białka ubić na sztywno, dodać cukier i żółtka. Dodać mąkę z proszkiem i delikatnie wymieszać. Piec w 170*C około30 minut.

masa jabłkowa:
  • 1 kg jabłek
  • 3 łyżki cukru
  • 1 galaretka zielona
  • 1 łyżka masła
Jabłka zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Masło roztopić w rondelku, dodać jabłka i cukier, dusić chwilę. Wsypać galaretkę i dokładnie wymieszać. Odstawić do ostudzenia.

masa budyniowa:
  • 2 budynie waniliowe (użyłam cytrynowego)
  • 1/2 litra mleka (dałam 3 szklanki)
  • 3 łyżki cukru
  • 200 g masła (dałam mniej)
Budynie z cukrem ugotować na mleku. Miękkie masło zmiksować z przestudzonym budyniem.

Biszkopt umieścić w formie w której się piekł. Posmarować połową masy budyniowej. Wyłożyć masę jabłkową, odstawić do stężenia. Wyłożyć drugą połowę masy budyniowej.

dodatkowo:
  • 1 paczka okrągłych biszkoptów
  • 2 galaretki czerwone rozpuszczone w 3 szklankach wody
Na masie budyniowej ułożyć biszkopty, zalać tężejącą galaretką. Odstawić do stężenia.

masa biała:
  • 1 szklanka cukru
  • 3 szklanki mleka
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 200 g masła
  • 1/2 szklanki kokosu ( dodałam od siebie, bo wydawało mi się, że masa będzie bez smaku. Dosypałam do mleka podczas gotowania)
W szklance mleka rozrobić mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną i cukier. Ugotować na pozostałym mleku, wystudzić. Masło utrzeć i dodać budyń.
Na stężałej galaretce rozsmarować masę. Posypać prażonym kokosem.

prażony kokos:
  • 100 g kokosu
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyża masła
Wszystkie składniki razem usmażyć na złoto, przestudzić.

8 komentarzy:

  1. Znam to ciasto i potwierdzam, że jest pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. robię dziś próbę, ale z małymi zmianami... napiszę jak wyszło :)

      Usuń
    2. Wyszło super !!! Moje dzieciaczki zajadają się od rana :) Zamiast drugiej masy budyniowej, ubiłam na wierzch 0,5l śmietanki 36%, reszta bez zmian. Polecam, jest pyszne :)

      Usuń
    3. cieszę się i polecam też inne przepisy:)

      Usuń
  3. Czy ciasto było zmieniane czy to jest przepis prosto od anastazji?

    OdpowiedzUsuń