wieniec drożdżowy z masłem orzechowym


Dziś mam dla Was wypiek, który bardziej nadaje się na śniadanie czy kolację niż deser. Jesienią częściej sięgamy po drożdżowe, które w połączeniu z kakao czy szklanką mleka jest idealne na osłodę pochmurnych dni. Tym razem dla odmiany wieniec upiekłam z trzema nadzieniami: powidłami, nutellą i masłem orzechowym. To właśnie ono nadało charakterystycznego smaku. 
To ciasto upiekłam w ceramicznej formie z kominkiem, którą możecie kupić w SterfaUlubiona.pl, tutaj: klik

Składniki:

  • 500 g mąki
  • 1 szklanka mleka
  • 3 jajka
  • 50 g drożdży
  • 100 g masła
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
na nadzienie:
  • 1/2 szklanki powideł śliwkowych
  • 1/2 szklanki nutelli
  • 1/2 szklanki masła orzechowego z kawałkami orzechów
Mąkę przesiać do miski. Drożdże rozetrzeć z odrobiną cukru i ciepłego mleka, odstawić na 10 minut. Żółtka utrzeć z resztą cukru. Do mąki wlać rozczyn drożdżowy, żółtka, pozostałe mleko i sól. Zacząć wyrabiać, po chwili dolewając roztopione wystudzone masło. Wyrobione ciasto odstawić na godzinę do wyrośnięcia, przykrywając ściereczką. Wyrośnięte ciasto rozwałkować na prostokąt. Posmarować go nadzieniami w różnych miejscach na zmianę. Zwinąć całość w roladę. Foremkę posmarować masłem i wysypać mąką. Przełożyć ciasto. Można posmarować je z wierzchu rozbełtanym jajkiem. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200*C i piec około 30 minut. 




5 komentarzy: