krucho-drożdżowe rogaliki z morelowym nadzieniem


Przywiozłam z Węgier obłędną morelową marmoladę, serio tak dobrą, że lepszej nie jadłam. Jak tylko jej spróbowałam to wiedziałam, że skończy w rogalikach. Nie mogło być inaczej. Dawno nie piekłam ciasteczek więc tymi rogalikami się trochę rozgrzeszyłam. Polecam je nie tylko dlatego, że są prze smaczne ale głównie temu, że ich zrobienie zajmuje mało czasu. Mimo, iż używamy drożdży to ciasto nie musi wyrastać. Tak więc maksymalnie godzina i mamy całą tacę ciasteczek. Nie czekajcie do niedzieli, zróbcie już dziś!

Składniki na około 35-40 sztuk
na ciasto:

  • 4 szklanki mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 50 g drożdży
  • 2 łyżki cukru
  • 1/2 szklanki kwaśnej gęstej śmietany 18%
  • 250 g masła
dodatkowo:
  • 300 g marmolady morelowej (lub innej twardej)
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 2 łyżki wrzątku
Drożdże wymieszać ze śmietaną i cukrem, odstawić na 10 minut. Do mąki dodać rozczyn drożdżowy, posiekane masło i jajko. Zagnieść ciasto, podzielić na 4 kule i każdą rozwałkować na kształt koła. Koło podzielić na trójkąty. Na każdy nakładać po łyżce marmolady i zwijać w rogaliki zaczynąjąc od podstawy trójkąta w stronę czubka. Układać na blaszce wyścielonej papierem.  Jajko rozbełtać i smarować nim rogaliki. Piec w 200*C około 12-15 minut, aż się zarumienią. 
Cukier puder utrzeć z wrzątkiem i smarować wystudzone rogaliki, wierzch posypać migdałami. 

5 komentarzy:

  1. Bardzo dobry i szybki przepis rogaliki wyszły wspaniałe

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za mój ukochany przepis na rogaliki. Piekłam je ...dziesci lat temu. Potem zgubił się,a ja nie miałam moich rogalików. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń