konfitura rabarbarowa z truskwakami i bananami



Dawno nic tak mnie nie zachwyciło smakiem jak ta konfitura. Zabrałam się za nią z nudów. Żal mi się zrobiło tego przerastającego rabarbaru w ogródku, a z wczorajszego pieczenia zostało troche truskawek. Delikatna w smaku, lekko kwaśna, słodko pachnąca bananem.Będzie znakomita do naleśników.  Z podanej porcji wyszły mi 4 małe słoiczki. 

Składniki:
  • 2 banany
  • 700 g rabarbau
  • 300 g truskawek
  • sok z połówki cytryny
  • 35 dag cukru
  • 1 opakowanie dżemo-fiksu 
Rabarbar umyć, obrac ze skórki, pokroic na małe kosteczki i zasypać cukrem, dodać pokrojone truskawki. Odstawić na kilka godzin, aby puściło sok. Przełożyć do garnka z grubym dnem, dodac pokrojone drobno banany i gotowac około 15 minut. Wlać sok z cytryny ( dałam też startą skórkę) i dżemo-fiks. Gotować jeszcze minutę i zdjąć z ognia. Napełniać wyparzone we wrzątku słoiczki, zapasteryzować.   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz