ciasto "kukułcze gniazdo" ( bez pieczenia)




To ciasto, oprócz tego, że jest bardzo smaczne, jest  też bardzo szybkie. Każdem zdaża się, że piekarnik lub mikser zastrajkują wtedy, kiedy potrzeba piec. Na takie sytuację polecam "kukułcze gniazdo". Herbatnikowy przekładaniec, w całości kakowy, z kukułkowym kremem. I co prawda robi się je ekspresowo, ale ma wadę- musi odstać swoje, najlepiej noc,a z tym czasem może być problem. Moje o dziwo wytrwało w całości, choć sama nie mogłam się doczekać.

forma 23*28 cm

Składniki:
  • 300 g cukierków "kukułka"
  • 45 sztuk herbatników kakaowych
  • 1 litr mleka
  • 4 opakowania budyniu czekoladowego
  • 100 g masła
  • 2 łyżki mleka
  • 30 g czekolady gorzkiej
  • 30 g białej czekolady (użyłam takiej w prażonymi wiórkami kokosowymi)
  • 50 g ciasteczek "maltikeks" (małe kruche kuleczki oblane czekoladą)
Blaszkę do pieczenia wyłożyć brązowym natłuszczanym papierem do pieczenia. Na dnie ułożyć warstwę z 15 herbatników. Przygotować krem: cukierki zalać trzema szklankami mleka i powoli podgrzewać aż do ich rozpuszczenia, mieszając. W reszcie mleka rozmieszać budynie i wlać na gotujące się mleko z kukułkami. ciągle mieszając ugotować budyń, zmniejszyć gaz do minimum, wrzucić masło i energicznie za pomoca trzepaczki lub miksera wmieszać je do masy i ponownie zagotować. Herbatniki przekłądamy na gorąco. Z kremu odłożyć cztery łyżki, resztę podzielić na połowę, i przekłądać herbatniki. Na ostatnia warstwę herbatników wyłozyc pozostałe cztery łyżki kremu. Wystudzić. Obie czekolady rozpuścić osobno z łyżką mleka i polać ciasto. Na nie zastygniętej jeszcze polewie ułozyć maltikeksy. Odstawić na noc do stężenia.

rada I: krem bardzo szybko gęstnieje, więc należy przygotowac sobie blaszkę i herbatniki wcześniej, a potem tylko przekładać gorącym kremem. Mój zgęstniał tak szybko, że na wierzchu nie zdążyłam go już dokładnie rozsmarować

rada II: krem najlepiej gotować w garnku o grubym dnie i ciągle mieszać, ponieważ roztopione kukułki przywierają do dna

17 komentarzy:

  1. z takim ciastem jeszcze się nie spotkałam. Przepis zapisuję, bo zapowiada się pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, uwielbiam kukułki, więc takie ciacho z pewnością bardzo by mi smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak więc namawiam do zrobienia, zajmuje to tylko kwadrans:)

      Usuń
  3. Cudowne :) i super, że bez piekarnika ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ciekawy pomysł, wypróbuję zapewne:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale ciacho!
    że też wcześniej go nie zauważyłam?!
    po ślinotoku jaki właśnie przeżywa teraz moja paszcza oficjalnie stwierdzam, że to ciacho to musi być HIT! i z pewnością ten HIT wykorzystam przy najbliższej okazji aby olśnić swoich gości! :) wspaniale już się nie mogę doczekać aż je wypróbuję!! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uważam ze mimo ze anonimowy -to nie można mi kogoś ranić - krytykować -krzywdzić -krytyką - Czytam przepis wiele razy- nie tylko na Pani stronie- czytam też komentarze-uwagi- jeśli mimo to popełniam jakiś błąd -coś mi nie wychodzi-to nie oskarżam nikogo- bo to moja wina-Czytam na niektórych stronach że przepis do niczego-Ludzie czytają w pośpiechu-i w pośpiechu wykonują - ciasto - coś przeoczą - i zaraz za błąd (swój ) oskarżają innych.-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie, ale najprościej powiedzieć, że przepis jest zły... wiadomo komentarze są od tego aby dzielić się uwagami, ale nie kazdy potrafi zrobić to kulturalnie.......

      Usuń
  7. a na jakiej wielkości blachę jest ta porcja? muszę koniecznie wypróbowac bo wyglada pysznie:)
    pozdrawiam
    aneta

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto jest rewelacyjne. Smaczne. Efektowne. Szybkie w wykonaniu (w znikaniu ze stołu zresztą też). Zrobiło furorę na świątecznym stole. AlaP

    OdpowiedzUsuń
  9. A jakimi innymi cukierkami można zastąpić kukułki?

    OdpowiedzUsuń
  10. Taki krem z kukułkami robiła pani Weronika Chilmon 3 lata temu, czy aby toni jej pomysł tutaj został zaczerpnięty??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3 lata temu nie wiedziałam kim jest Weronika Chilmon a wtedy to ciasto robiło wiele osób i bylo takze w gazetach. Wiec przykro mi detektywie ale nie zgadłeś.

      Usuń
  11. Zrobiłam ciasto zachęcona powyższymi komentarzami, ale niestety nie przypadło mi do gustu. Krem wyglądał jak bardzo gęsty budyń z żelatyną. Konsystencja kompletnie nie dla mnie. Raczej nie powrócę do tego przepisu, chyba, że po sporej modyfikacji....

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam
    Zrobilam ciasto ale budyn ma zbyt gęstą konsystencję..prawie jak gumka.
    Następnym razem do podanej ilosci mleka dodam ieszcze 1 szklanke i będzie pysznie....no moze jeszcze odroninkę spirytusu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń