ciasto na kefirze (z brzoskwiniami i kruszonką)



Jeśli macie mało czasu a zależy Wam na dobrym i prostym cieście polecam to. Wilgotne ciasto z brzoskwiniami i cynamonową kruszonką wspaniale smakuje z filiżanką herbaty, a roboty z nim tyle co nic. Nawet nie trzeba miksować. Wszystkie składniki trzeba tylko wymieszać i gotowe. Oczywiście można je zrobić z dowolnymi owocami, ja tym razem zrobiłam z brzoskwiniami a kiedyś popełniłam je z rabarbarem, serem i truskawkami (tutaj). Ciasto fajnie się zapieka i baardzo wyrasta. Trzeba tylko pilnować, żeby wierzch za szybko się nie przypiekł, bo w środku może pozostać surowe. Dobrze jest sprawdzać patyczkiem co jakiś czas, a jeśli wierzch będzie się zapiekał za szybko, wystarczy przykryć go sreberkiem.

Składniki (blaszka 24*24 cm)
  • 2,5 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka kefiru (lub maślanki)
  • 1/2 szklanki oleju
  • 3 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy
Wszystkie składniki razem wymieszać  trzepaczką (lub zmiksować). Wylać ciasto na blaszkę.

  • brzoskwinie z puszki
  • 2 łyżki masła lub margaryny
  • 2 łyżki cukru
  • 1 żółtko
  • mąka
  • cynamon
Brzoskwinie pokroić w kostkę, ułożyć na cieście. Zimne masło, żółtko, cukier i mąkę razem zagniatać palcami, dosypując tyle mąki, ile będzie potrzeba aby kruszonka miała odpowiednią konsystencję. Kruszonkę wyłożyć na ciasto. Piec w 180*C do suchego patyczka.

7 komentarzy:

  1. pysznie wygląda, chętnie bym sobie zjadła kawałeczek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. upiekłam wg/ przepisu ale zamiast brzoskwiń dałam jabłka, wyszło pyszne, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglada super dzis je wyprubuje

    OdpowiedzUsuń
  4. SUPER WYGLĄDA !!!!!!
    http://bit.ly/pakietmedyczny

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo szybkie i bardzo dobre. Ciasto jest wilgotne. Piekłam 50min.,bo nie było podanego czasu pieczenia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam pani Magdaleno przepis na to ciasro zrobił u mnie rewolucje jest pyszne ja troche go modyfikuje daję rożne owoce ale zawsze wychodzi pyszne , a po za tym bardzo szybko się robi , serdecznie dziekuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń