tartaletki z budyniem i owocami



Naoglądałam się ostatnio tart i tak mnie jakoś naszło na tartę. Sumienie jednak mnie gryzło, że foremki na tartaletki, których długo i namiętnie szukałam po sklepach, już z pół roku leżą nieużywane. Pomysł na tartę przerobiłam na wersję mini i tak powstały tartaletki.

Składniki (10 sztuk):
  • 375 g mąki
  • 225 g masła
  • 2 żółtka
  • 3 łyżki cukru
  • 3 duże łyżki zimnej wody
 Wszystkie składniki szybko zagnieść, odstawić do zamrażalnika. W tym czasie foremki do tartaletek dokładnie wysmarować masłem i wysypać bułką tartą. Ciasto szybko rozwałkować, talerzykiem wycinać kółka, wypełniać foremki. Odstawić ponownie do lodówki na 10 minut. Po tym czasie schłodzone ciasto piec od razu w temp. 175*C około 15 minut.  Jeśli ciasto, które wkładamy do piekarnika będzie dobrze schłodzone, podczas pieczenia nie spłynie z brzegów foremek.

  • 100 g czekolady
  • 3 opakowania budyniu waniliowego (użyłam jednego brzoskwiniowego)
  • 4 szklanki mleka
  • laska wanilii
  • 50 g masła
  • 3 łyżki cukru
  • galaretka "na szybko"
  • owoce:  kiwi, ananas, morele, winogrona lub inne
Czekoladę rozpuścić w  kąpieli wodnej, cienko rozsmarować ją na dnie tartaletek. Dwie szklanki mleka zagotować z wanilią. W reszcie mleka rozpuścić budynie i cukier. Wlać na gotujące się, mleko, mieszając ugotować budyń. Wrzucić masło i mieszając ciągle gotować aż się rozpuści i dokładnie połączy z budyniem. Lekko przestudzonym budyniem napełniać tartaletki. A wierzchu ułożyć owoce, posmarować tężejącą galaretką.

2 komentarze:

  1. ekstra ;)
    są jeszcze to wpadnę na kawkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, wiesz u mnie wszystko znika zanim się pojawi, nieraz nawet ja się nie załapię!

      Usuń