ciasto dyniowo-pomarańczowe


Witajcie:) póki jeszcze macie okazje kupić dynię, spróbujcie tego ciasta. Wszyscy po spróbowaniu byli przekonani, że to sernik. Bo ciasto tak wygląda i ma taką mokrą konsystencję. Mdły smak dyni świetnie przełamuje duża ilość skórki i soku z pomarańczy. Ciasto robi się szybko, nie ma spodu więc wystarczy zrobić dyniową bazę i gotowe. Bardzo je polecam, jest niebanalne.
Przepis zaczerpnęłam z tej strony (klik) , tyle, że zrobiłam z półtorej porcji. Podaję przepis za oryginałem.

Składniki:

  • 800 g miąższu z dyni
  • 160 g cukru
  • 2 łyżki miodu
  • 4 jajka
  • 100 ml kwaśnej śmietany
  • 180 g mąki kukurydzianej
  • 2 pomarańcze
  • 60 g masła
Dynię pokroić i umieścić w garnku. Zetrzeć skórkę z jednej pomarańczy i wlać wyciśnięty sok. Dusić do miękkości pod przykryciem a następnie odkryć i odparować, trochę przestudzić. Dodać masło i zmiksować na mus. Jajka ubić z cukrem na pianę, dodać śmietanę, sok i skórkę z drugiej pomarańczy, miód, mąkę i mus. Zmiksować. Przelać do formy (piekłam w formie 24*24 cm z półtorej porcji), piec około 50 minut w 180*C. 

10 komentarzy:

  1. co za ciacho! Piękny kolor, konsystencja no i ta polewa z wierzchu ^^ :D

    OdpowiedzUsuń
  2. obłędnie wygląda:) mogę się poczęstować:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ eleganckie :) Jak z najlepszej cukierni ;) Nigdy jeszcze nie łączyłam dyni z pomarańczą. Ciekawa jestem smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witajcie!
    Piekłam dziś to piękne ciacho dyniowo-pomarańczowe. Zrobiłam z podwójnych składników w blaszce 25 na 35 wyszlo pięknie wysokie no idealne co prawda moja polewa nie wyszła tak efektowna jak u klementynki :-) ale ciacho w smaku jest PYSZNE,NIEZIEMSKIE,IDEALNE,AKSAMITNE, REWELACYJNE. Piekłam kilka ciast już z tej strony,ale to jest najlepsze no poprostu miód rozlewający się na serce. Dziękuje kochana jesteś wielka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, dziękuję za miłę słowa i bardzo się cieszę, że się udało. Zrób zdjęcie z karteczką i zapraszam do konkursu, Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Mogę nie dodawać pomarańczy ? czym ją zastąpić ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj dać sok i otartą skórkę z cytryny.Ja w ten sposób piekę ciasto marchewkowe
      Nie ścieram marchewki,tylko przepuszczam przez sokowirówkę i dodaję sok z marchewki.Do pół szklenki soku marchewkowego dodaję sok i otartą skórkę z jednej cytryny.Ciasto wtedy wychodzi o pięknym słonecznym kolorze.Udanego wypieku.Halina

      Usuń
  6. A czy można dodać zwykłą mąkę zamiast kukurydzianej?

    OdpowiedzUsuń