sernik bez spodu


Serniki bez spodu to moje ulubione. Do tego dodałam skórkę i sok z pomarańczy, dzięki czemu był bardzo aromatyczny i oblałam czekoladą. Zrobiłam go ze swojskiego sera, co jeszcze dodało mu smaku. Bardzo smakował mojemu mężowi, który jest miłośnikiem serników.

*foremka 21 cm
Składniki:
  • 190 g masła
  • 150 g cukru
  • 6 jajek
  • 700 g sera białego
  • skórka otarta z pomarańczy
  • sok z 1/2 pomarańczy
  • 1 torebka budyniu waniliowego
  • 75 g mlecznej czekolady
  • 2 łyżki mleka
  • 1 łyżka płatków migdałowych
Ser zmielić w maszynce do  mielenia mięsa dwukrotnie.  Miękkie masło utrzeć z cukrem. Ucierając dodawać po żółtku, natępnie po łyżce sera, skórkę i sok z pomarańczy oraz budyń. Z białek ubić pianę i delikatnie wymieszać z masą serową. Przełożyć do tortownicy i piec w 180*C około godziny. Sernik sporo wyrośnie, ale niestety opadnie. Po upieczeniu zostawić sernik w uchylonym piekarniku na godzinę a następnie wystudzić najlepiej przez noc. Czekoladę i mleko podgrzać w kąpieli wodnej i rozpuścić. Polać sernik i posypać migdałami.





4 komentarze:

  1. PYSZNE MUSIAŁO BYĆ !!!

    ;-)
    POZDRAWIAM I ZAPRASZAM DO SIEBIE NA

    SMYKWKUCHNI.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjadłabym sernik... :) jakikolwiek a ten w dodatku wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie :) do wypróbowania a tym czasem zapraszam do mnie odwiedź w koncu
    www.marynawkuchni.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę polecam ten przepis na sernik. Wyszedł prze pyszny. Zrobiłam z 1 kg sera i szklanki cukru pudru, a pozostałe składniki tak jak w przepisie.

    OdpowiedzUsuń