orzechowiec z masą na gorąco


To ciasto kiedyś często pieczone było przez moją mamę, ale ostatnio nieco o nim zapomnieliśmy. Postanowiłam odświeżyć przepis i upiekłam je na urodziny córeczki. Na przyjęciach zawsze się sprawdza, bo jest proste ale ponadczasowe i zawsze smakuje. 

*foremka 27*40 cm
Składniki:
na ciasto:
  • 500 g mąki
  • 200 g cukru
  • 200 g masła
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki sody
  • 2 łyżki letniego mleka
na orzechy:
  • 125 g masła
  • 300 g orzechów włoskich
  • 2 łyżeczki miodu
  • 100 g cukru
na masę:
  • 750 ml mleka
  • 2 opakowania budyniu
  • 200 g masła
  • 3 łyżki cukru
Sodę rozmieszać z mlekiem. Mąkę przesiać, dodać pozostałe składniki i zagnieść ciasto. Podzielić je na połowę i każdą część rozwałkować na papierze do pieczenia. Masło, cukier i miód zagotować w rondelku, dodać orzechy, wymieszać. Masę orzechową wyłożyć na jedną część ciasta. Obie blaszki z ciastem wstawić do piekarnika nagrzanego do 190*C z termoobiegiem i piec około 20 minut. Wystudzić. 
Budynie  i cukier rozmieszać w połowie mleka, resztę zagotować. Na gotujące się mleko wylać rozrobione budynie i ugotować na gęsto. Nie zdejmować z ognia, dodać masło i mieszają gotować powoli aż budyń wciągnie cały tłuszcz. Gorącą masę wyłożyć na ciasto bez orzechów i przykryć blatem z orzechami. Odstawić na kilka godzin, najlepiej kroić dopiero następnego dnia. 


13 komentarzy:

  1. wspaniały przepis ! czegoś takiego szukałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super się prezentuje, uwielbiam ciasta orzechowe :) może spróbuj zrobić domowy budyń, ciasto wtedy mogłoby być całkiem inne w smaku - ale to tylko niewinna propozycja. Gratuluję przepisu, naprawdę super. Pozdrawiam - http://vitraillight.blogspot.com/2015/03/ciasto-na-pierogi.html :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny. Dziś jadłam podobny, ale myślę że ten by mi bardziej smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. super przepis tylko ja też skuszę się na domowy budyń, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam.
    Jaką temperaturę nastawić bez termoobiegu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. patrząc na cisto, myslę ze 180 wystarczy i do suchego patyczka, ale do elekkiego zezłocenia

      Usuń
  7. Piekłam na imieniny taty, goście zachwyceni. Ciasto wyszło idealne, przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy ciasto po upieczeniu powinno być trochę twarde czy bardziej puszyste i delikatne?

    OdpowiedzUsuń
  9. Piekłam wczoraj to ciasto, niestety masa wyszła rzadka, wodnista.Więcej go nie zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  10. Super ciacho!
    Zapraszam do mnie: http://snowarskakarolina.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak dużo masła na jedno ciasto? Czy można dodać do masy budyniowej trochę mniej, np 100-125g? Pozdrawiam😊

    OdpowiedzUsuń