jabłecznik z mascarpone (bez pieczenia)


Ostatnio trochę znudziły mi się letnie ciasta, galaretki i pianki. Ciągnie mnie już w stronę jesiennych smaków- jabłek, orzechów, cynamonu. Nie mogę się doczekać długich jesiennych wieczorów, ponurych deszczowych dni i spadających liści. A wtedy taki kawałek jabłecznika z kremem i czekoladą będzie jak znalazł:) 

*foremka 23*28 cm
Składniki:
  • 1,5 dużej paczki herbatników kakaowych
  • 1 kg jabłek
  • 2 opakowania galaretki pomarańczowej
  • łyżeczka cynamonu
  • 3 łyżki cukru
  • 70 g czekolady deserowej
  • 2 łyżki mleka
na krem:
  • 500 g serka mascarpone
  • 300 ml śmietanki kremówki
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 2 łyżeczki żelatyny
Jabłka obrać, wrzucić do garnka, zaspać cynamonem i cukrem, zalać połową szklanki wody o dusić aż się rozpadną. Zdjąć z ognia, wsypać galaretki i dokładnie wymieszać, odstawić do wystudzenia. 
Foremkę wyłożyć papierem do pieczenia lub folią. Na dnie rozłożyć 1/3 herbatników, wylać masę jabłkową i przykryć kolejną warstwą ciastek. Wstawić do lodówki żeby stężało. Żelatynę rozpuścić w odrobinie wrzątku i wystudzić. Kremówkę ubić z cukrem pudrem na sztywno, zmiksować z serkami mascarpone a na końcu z żelatyną. Masę rozsmarować na ciastkach. Resztę herbatników ułożyć na wierzchu. Czekoladę rozpuścić z mlekiem nad parą i polać herbatniki. Ciasto kroić najlepiej następnego dnia. 

25 komentarzy:

  1. To mojej rodzince się bardzo spodoba! Przy najbliższej okazji zrobię :-)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja na ponure dni nie czekam z pewnością, ale kawałkiem takiego jabłecznika to bym się poczęstowała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie smakowite! i absolutnie w moim guście;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A można użyć zwykłych herbatnikow nie kakaowych?

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy zamiast jabłek można użyć gotowego musu?

    OdpowiedzUsuń
  6. Super już wiem co zrobić moim pociechom, świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W przygotowaniu bardzo łatwe ciacho właśnie takie lubię. Zrobiłam - smak wspaniały nie zasłodkie lekko kwaśna nuta jabłek. Całej rodzince smakowało tym młodszym i tym starszym też.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny przepis.Zrobię to ciasto jeszcze nie raz :)Jest P Y C H A :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeśli chce użyć gotowego musu jabłkowego to ile tego musu musi być? Mam dwa sloiki 710 g czy to wystarczająco czy może za dużo?

    OdpowiedzUsuń
  11. Ile gotowego musu musze dać? Mam dwa sloki 710 g czy to nie za dużo?

    OdpowiedzUsuń
  12. No troche za dużo. Chyba ze chcesz miec wysoka warstwę jablek.

    OdpowiedzUsuń
  13. pyszne !!! prosto, szybko, smacznie polecam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Robiłam i bardzo dobre Polecam

    OdpowiedzUsuń
  15. tez robiłem świetne poleca
    mała uwaga nie dodawajcie wody do jabłek można za to dodać rozpuszczona łyżeczkę żelatyny

    OdpowiedzUsuń
  16. Jadłam, przepyszne ciasto. Polecam dalej :))

    OdpowiedzUsuń
  17. witam super przepis zrobie na imprezke zapraszam na npowego bloga pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie lubię żelatyny, czy sama kremówka z mascarpone nie może być?

    OdpowiedzUsuń
  19. Pani Magdo kolejny sprawdzony przepis z Pani strony !!! Polecam !!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Super ,tez takie robie jest pyszne i szybkie

    OdpowiedzUsuń