pikantny ketchup z papryki


Po sukcesie ketchupu z cukinii (przepis tu- klik) postanowiłam spróbować ketchupu z papryki. Zrobiłam go w wersji pikantnej bo lubimy ostrzejsze smaki. Polecam go nie tylko jako zamiennik tradycyjnego ketchupu pomidorowego ale też jako bazę sosu do ryżu czy makaronu. Można go połączyć z mięsem z kurczaka, podać jako dodatek do dań z grilla czy pieczonych mięs. 

* Uwaga- podczas gotowania masa była dość rzadka. Może taka zostać ale ja chciałam mieć dość gęsty ketchup dlatego przed przełożeniem do słoiczków przelałam ją przez sitko. Płyn zapasteryzowałam w osobnych słoiczkach i zimą będzie jak znalazł do zupy paprykowej lub do podlania risotto. 

Składniki na 6 małych słoiczków:
  • 1 kg czerwonej papryki
  • 2 cebule
  • 4 ząbki czosnku
  • 2 papryczki chilli
  • 200 g koncentratu pomidorowego
  • 1/4 szklanki octu
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1/3 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki soli 
  • odrobina pieprzu 
Papryki i papryczki chilli umyć, oczyścić z gniazd nasiennych i zmielić w maszynce do mięsa o drobnym sitku. Zmielić także cebulę i czosnek. Masę umieścić w garnku, dodać wszystkie pozostałe składniki (podczas gotowania najlepiej spróbować czy nie trzeba dodać którejś z przypraw) i gotować około kwadransa lub dłużej aż woda odparuje. Gorący ketchup przelać do słoiczków i od razu zakręcać. Pasteryzować około 10-15 minut. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz