szybkie kokosowe na krakersach (bez pieczenia)


Ostatnio nie mam szczególnego natchnienia ani do pieczenia ani do zakupów, dlatego ciasto na niedzielę zrobiłam z tego, co akurat znalazłam w domu. Nie miałam zbytnio czasu, więc nie piekłam  a przełożyłam krakersy: do środka budyń z kokosem a na wierzch pianka i galaretki w cukrze. Chwilka roboty i gotowe. Po odstaniu w lodówce fajnie się kroiło i było bardzo podzielne mimo, że robiłam w małej blaszce. 

*foremka 23*23 cm
Składniki:
  • duża paczka krakersów solonych
  • 2 opakowania budyniu śmietankowego
  • 100 g wiórek koksowych + 2 łyżki
  • litr mleka
  • 5 łyżek cukru
  • 100 g masła
  • 300 ml śmietanki kremówki
  • 1 opakowanie galaretki truskawkowej
  • 50 g galaretek w cukrze
Foremkę wyścielić wysoko papierem do pieczenia. Na dnie ułożyć warstwę krakersów. W połowie mleka rozmieszać budynie i cukier. Drugą część wlać do garnka, dodać masło i 100g  kokosu, zagotować. Wlać rozrobione budynie i ugotować. Gorący budyń wylać na krakersy i przykryć drugą warstwą ciastek. Odstawić aż ostygnie. Galaretkę rozpuścić w połowie szklanki wrzątku. Wystudzić. 
Kremówkę ubić na sztywno, wlać galaretkę i zmiksować. Wylać na ciasto, wyrównać a wierzch posypać pozostałym kokosem. Udekorować galaretkami.

1 komentarz: