koperty z pikantnym farszem węgierskim



Jadąc na Węgry liczyłam na spróbowanie pysznych lokalnych specjałów. Niestety po zjedzeniu ohydnego langosza już mi się odechciało jedzenia w knajpach. Dlatego po powrocie od razu zrobiłam coś w tym klimacie. Nie ma to wiele wspólnego z tamtejszą kuchnią tradycyjną ale ma to, o co mi najbardziej chodziło: paprykę, pastę paprykową i zioła. I było o niebo lepsze niż jedzenie w wakacyjnych budkach. Koperty były przepyszne na ciepło a na zimno też dobrze się sprawdziły na imprezie jako paszteciki. Podałam z sosem czosnkowym. 

Składniki:
na ciasto:

  • 450 g mąki
  • 270 ml letniej wody
  • 30 g drożdży
  • 4 łyżki oleju
  • łyżeczka soli
  • łyżeczka cukru
na farsz:
  • 2 cebule 
  • 2 czerwone papryki
  • 2 białe papryki stożek
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki oleju
  • 150 g chorizo lub salami pepperoni
  • łyżka pikantnej pasty paprykowej
  • sól, pieprz
dodatkowo:
  • jajko
  • zioła prowansalskie
  • 4 łyżki startej mozzarelli
Przygotować ciasto: mąkę przesiać, dodać letnią wodę, sól, cukier i drożdże. Zacząć wyrabiać a po chwili wlać olej. Wyrobić, miskę z ciastem przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce. W tym czasie przygotować farsz: paprykę i cebulę posiekać, czosnek zetrzeć. Wszystkie składniki farszu podsmażyć i doprawić, wystudzić. 
Wyrośnięte ciasto rozwałkować na podsypanym mąką blacie i pokroić w kwadraty. Na każdy nałożyć farsz, posypać mozzarellą (połowę odłożyć) i sklejać rogi po przekątnej. Jajko rozbełtać i posmarować nim koperty. Posypać ziołami i mozzarellą. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200*C i piec około 15 minut. 

3 komentarze:

  1. Wow, mega przepis! Dziękuje za podzielenie się nim :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Drożdże rozrobić jako zaczyn? Zawsze mam problem z ciastem drożdżowym:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wymarzona przekąska do pracy albo na piknik :)

    OdpowiedzUsuń