anyżki jogurtowe z olejem rzepakowym


Polubiłam smak anyżu i zrobiłam kolejne ciasteczka z nim. Tym razem jednak nie klasyczne kruche, a miękkie ciasteczka z dodatkiem jogurtu naturalnego i oleju rzepakowego. Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega-3 i dlatego powinniśmy go jeść pod każdą postacią oraz podawać go naszym dzieciom. Możemy zdrowotne walory oleju rzepakowego połączyć z tym co dzieci lubią najbardziej, czyli słodyczami i podać im takie zdrowe ciastka. Moje dziecko je uwielbia. 

Składniki:

  • 300 g mąki razowej
  • 100 ml oleju rzepakowego
  • 100 g cukru pudru
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka mielonego anyżu
  • 1 łyżeczka skórki otartej z cytryny
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Jajko i cukier puder utrzeć. Na stolnicę wysypać mąkę, dodać olej, jogurt i przemieszać. Dodać resztę składników i zagnieść ciasto. Będzie miękkie i bardzo elastyczne, można je trochę podsypać mąką. Z ciasta wykrawać ciasteczka i układać na blasze. Piec w 200*C około 15 minut. Po upieczeniu można posypać cukrem pudrem. 



2 komentarze:

  1. Nie przepadam za smakiem anyżu, ale podoba mi się pomysł na ciasteczka na bazie oleju - olej w przeciwieństwie do masła korzystnie wpływa na serce :)

    OdpowiedzUsuń