powidlak na kruszonce


To ciasto wymyślone i upieczone przez moją mamę. Choć wygląda niepozornie, jest bardzo smaczne, takie domowe. Najsmaczniejsze w nim są powidła wymieszane z kakao, uwielbiam ten smak. Ciasto jest bardzo podzielne, podanej porcji wychodzi duża blaszka.

Składniki:
na ciasto
  • 500 g mąki
  • 200 g masła
  • 200 g cukru
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
dodatkowo
  • 300 g powideł śliwkowych
  • 2 łyżki kakao
  • 400 ml mleka
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego
  • 2 łyżki cukru
  • 100 g migdałów w płatkach
  • 4 łyżki rodzynek
Składniki na ciasto umieścić w misce i zagniatać palcami nie jak na kruche ciasto ale "szczypiąc"tak aby powstała kruszonka. Połowę wyłożyć na dno blaszki wyścielonej papierem od pieczenia. Powidła wymieszać z kakao (jeśli są bardzo gęste to najpierw je podgrzać). Rozsmarować na kruszonce. Na mleku ugotować budyń z cukrem, do gorącego dodać rodzynki, wymieszać i trochę przestudzić. Ciepły budyń wyłożyć na powidła, posypać reszta kruszonki a na wierzch wysypać migdałowe płatki. Piec w 200*C około 40 minut. Przed podaniem można posypać cukrem pudrem. 

6 komentarzy:

  1. Tylko czy przez ten budyń nie zrobi się zakalec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, dlaczego miałby się zrobić? często piekę ciasta z budyniem, jeszcze nie miałam w takim zakalca

      Usuń
    2. No to ja jestem nieudacznik bo w tych z budyniem mam zakalce.Jutro upiekę bo na sam widok ślinka kapie

      Usuń
  2. Uwielbiam takie kruche ciasta ... pysznie wygląda! :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam to ciasto i uważam że z tych proporcji absolutnie nie na dużą blachę.Forma 24x28 będzie w sam raz.Smak przeciętny...

    OdpowiedzUsuń