słodki sos chili


Uwielbiam słodki sos chili sprzedawany oryginalnie w małych płaskich buteleczkach. Postanowiłam go zrobić w domu, wyszło nie tylko taniej ale w smaku identycznie. Nie sądziłam, że jego przygotowanie jest takie proste. Tego sosu używam do przekąsek: pasztecików, frytek, parówek w cieście francuskim czy domowych nuggetsów. Jego ostrość możemy dopasować pod swój gust, dodając więcej papryczek lub pestek, ale ostrożnie, żeby nie przesadzić. Ja zrobiłam z czterech dość długich papryczek i nie dawałam już pestek, sos był idealnie ostry, ostrzejszego bym już nie zjadła. 

Składniki:
  • 4 papryczki chili
  • 3 ząbki czosnku
  • 200 g cukru
  • 360 ml wody
  • 120 ml octu 10%
  • łyżeczka soli
  • 3 łyżki wody do zagęszczenia
  •  około 3 większe łyżeczki mąki ziemniaczanej
Papryczki opłukać, odciąć główki, przekroić wzdłuż na połowę i usunąć gniazda nasienne. Pokroić na mniejsze kawałki. Dodać obrany czosnek, zalać odrobiną wody i zblenderować. Dodać resztę wody, ocet, sól i cukier. Gotować kilka minut. Mąkę ziemniaczaną rozrobić wodą i wlać do garnka z sosem, gotować mieszając aż zgęstnieje.


3 komentarze:

  1. Świetny przepis, też uwielbiam sos chili. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis naprawdę świetny, a sos lepszy niż oryginalny bo wykonany samemu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. hehe tu jest woda do zagęszczenia :)

    OdpowiedzUsuń