Izaura- sernik na murzynku


Izaura- ciasto popularne w latach 90-tych, jedno z ciast, które pamiętam z dzieciństwa. To nic innego jak puszysty sernik upieczony pomiędzy warstwami murzynkowego ciasta, koniecznie oblany polewą i posypany kokosem. Bardzo smaczny, delikatny a do tego szybki i łatwy do zrobienia. 

*blaszka 25*34 cm
Składniki:
na ciasto:
  • 4 jajka
  • 1,5 szklanki mąki
  • 250 g masła
  • 1 szklanka cukru
  • 3 łyżki kakao
  • 5 łyżek wody
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
na masę serową:
  • 1 kg sera na sernik (może być z wiaderka)
  • 6 jajek
  • 125 g rozpuszczonego masła
  • 1,5 szklanki cukru
  • 1 torebka budyniu śmietankowego (40 g)
  • łyżka mąki ziemniaczanej
  • skórka z cytryny
dodatkowo:
  • 2 łyżki kokosu 
Przygotować ciasto: masło, wodę, cukier i kakao zagotować dokładnie mieszając aby masa była jednolita. Wystudzić, pół szklanki odlać na polewę. Do pozostałej wystudzonej masy dodać żółtka i mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Z białek ubić pianę i delikatnie wymieszać z ciastem. 
Ser zmiksować z jajkami, następnie dodać cukier, budyń, mąkę ziemniaczaną i skórkę z cytryny. Na końcu wlać wystudzone masło. 
Dno i boki blaszki wyłożyć papierem do pieczenia. Na spód wyłożyć 3/4 ciasta kakaowego, na to masę serową i pozostałe ciasto. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180*C i piec około godziny. Wystudzić. 
Odłożoną polewę kakaową lekko podgrzać, polać ciasto i posypać kokosem. 





15 komentarzy:

  1. Jeden z lepszych serników jakie robiłam, a do tego zawsze się udaje !!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię to ciasto, no bo czy jest coś lepszego niż połączenie smaku sernika i czekolady?:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Do sera nie dodaje się białek tylko całe jajka ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekę właśnie te ciasto ale chyba zrobiłam coś nie tak.Ser wyszedł mi bardzo rzadki,nie wiem czy to jest kwestia sera (użyłam z wiaderka), a ciasto kakaowe wyszła mi znowu gęste.Nie wiem czy robię dobrze ale najpierw zapiekam ser aby rozsmarować pozostałe ciasto na górze,inaczej ciasto wpadło by mi do środka.Co zrobiłam nie tak?Trzymałam się przepisu.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być to wina sera, różnie zachowują sie te z wiaderka. Choć po upieczniu może być całkiem dobre, może jeszcze nie wszystko stracone.

      Usuń
    2. mi też ser wyszedł za rzadki i mieszał się z ciastem.. też mi się wydaje że to wina sera, klementynko Ty jakiego używasz?

      Usuń
  5. Moje ciasto wyszło fantastyczne:) cała rodzina się zachwycała:) dla mnie zostały okruszki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy mogę zrobić go już dzisiaj na święta wielkanocne?

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam jakiego sera użyć do tego ciasta

    OdpowiedzUsuń
  8. WItajcie kochani....piekę IZAURĘ od lat.....najlepszy serek z wiaderka kupowany w LIDLU....natomiast polecam wórki przed posypaniem podrumienić na suchej patelni.....bajeczny smak...pozdrawiam i smacznego...Basia

    OdpowiedzUsuń
  9. ciasto za gęste, nie da się lać na ser, musiałam dodać część sera żeby rozcieńczyć
    a ser za rzadki, dobrze że miałam w domu serfix to trochę go zagęściło
    zobaczymy jak po upieczeniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zrażaj się rzadkim serem....po upieczeniu rewelka...

      Usuń
    2. aha....zapomniałam dodać ....aby sernik w przekroju był piękny i asymetryczny ciemne ciasto kłać "kupkami" w pieczeniu ciasto przybiera piękny 'wzór"

      Usuń
  10. Ciasto wyszło przepyszne, wracam do niego często. Pozdrawiam !;)

    OdpowiedzUsuń