sałatka z czerwonym ryżem



Czerwony ryż wpadł mi w ręce przypadkiem, przyznam szczerze,że wcześniej nie spotkałam się z nim. Zaintrygował mnie przepis, który podany był na opakowaniu więc kiedy nadarzyła się okazja przygotowałam z niego sałatkę. Dla osób, które lubią połączenie owoców i mięsa ta sałatka będzie na pewno hitem. Ma wyraźny smak indyjskiego curry, które świetnie łączy się z ananasem. 

Składniki:
  • 150 g czerwonego ryżu
  • 1/2 puszki ananasa
  • czerwona papryka
  • 1/2 puszki kukurydzy
  • garść rodzynek
  • por (biała część)
  • filet z kurczaka
  • 2 łyżeczki indyjskiego curry
  • sól, pieprz
  • 3 łyżki majonezu
  • łyżka oleju
Ryż zalać wodą i ugotować, soląc dopiero pod koniec (czerwony ryż gotuje się dłużej niż biały). Mięso pokroić w kostkę, podsmażyć na oleju przyprawiając solą, pieprzem i curry. Por posiekać, zalać wrzątkiem i po chwili odcedzić. Kukurydzę i ananasa odsączyć, ananasa pokroić, paprykę również. Rodzynki sparzyć wrzątkiem i odcedzić. Wszystkie składniki połączyć, wymieszać z majonezem i doprawić jeśli trzeba. Odstawić na kilka godzin do lodówki, żeby smaki się połączyły. 

4 komentarze:

  1. Nigdy nie spotkałem się z takim ryżem ale teraz będę uważniej zaglądał na sklepowe półki :) Super zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzie można kupić taki ryż? nigdy go nie spotkałam w sklepie, a chętnie bym wypróbowała taką sałatkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. w kauflandzie kupiłam

    OdpowiedzUsuń