ciasteczka z maslem orzechowym


Te ciasteczka robiłam jeszcze w pięknej jesiennej scenerii ale zapodziałam gdzieś karteczkę z notatkami i nie mogłam się z Wami podzielić przepisem. Na szczęście przy porządkach kartka się znalazła, bo ciasteczka były pyszne i na pewno będę chciała upiec je znowu. Dodałam do nich orzechy ale można dać też rodzynki albo posiekaną czekoladę. Jeżeli przypadkiem nie macie co zrobić z masłem orzechowym to pomysł już jest:)

Składniki:

  • 100 g masła
  • 120 g masła orzechowego z kawałkami orzechów
  • 150 g cukru pudru
  • łyżka kwaśnej śmietany
  • 170 g mąki
  • 30 g kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • garść orzechów włoskich
Miękkie masło utrzeć z cukrem pudrem i solą. Dodać jajko, przesianą mąkę z proszkiem, masło orzechowe, kakao, śmietanę. Zmiksować. Na końcu wmieszać posiekane orzechy. Z ciasta lepić kulki, układać je na blaszce i lekko spłaszczać. Piec w 180*C przez około 15 minut (po upieczeniu mają być trochę miękkie). Wystudzić na blaszce. 

1 komentarz:

  1. Z przyjemnością pochrupalibyśmy takie ciastka w towarzystwie kawy :)

    OdpowiedzUsuń