piątek, 13 września 2013

tarta z jabłkami



Chodził za mną strudel z jabłkami. Stchórzyłam jednak bo przeraziła mnie wizja rozciągania ciasta. Zostawiłąm sobie to na okazję kiedy będę miała więcej czasu i zrobiłam tartę z jabłkami. Przepis znalazłam tutaj. Kruche ciasto z tego przepisu jest naprawdę kruche, rozpływa się w ustach i będzie świetną bazą do ciasteczek. Na pewno wypróbuję je w najbliższym czasie. A tarta  z jabłkami to mistrzostwo. I nie zepsuło jej nawet to, że zapomniałam posłodzić jabłka. Na szczęście były słodkie.

Składniki ( w oryginale  blacha 23 cm, piekłam w 26 cm)
  • 240 g mąki
  • 150 g masł.a
  • 2 żółtka
  • 80 g cukru pudru
Wszytskie składniki zagnieść na jednolite ciasto. Podzielić na dwie części. Większą częścią wylepić dno foremki do tarty, umieścić w lodówce. Mniejszą część także włożyć do lodówki.
  • 1 kg jabłek
  • 100g cukru
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • garść rodzynek
  • 1 łyżka masła
Jabłka pokroić w kostkę, podsmażać na maśle. Dodać cynamon, cukier i rodzynki. Dusić, aż zaczną się rozpadać.
Schłodzony spód tarty nakłuć widelcem i podpiec około 15 minut w 175*C. Wyłożyć na niego jabłka. Pozostałe ciasto rozwałkować i wyciąć paskie. Ułożyć je w kratkę na jabłkach. Piec około 20 minut w 180*C. 

18 komentarzy:

  1. pysznie wygląda, widzę, że na blogach królują ostatnio szarlotki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobiłam, wyszło pyszne!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się i dziękuję za opinię, pozdrawiam!

      Usuń
    2. Pyszna tarta! Zniknęła jeszcze ciepła w parę minut! .

      Usuń
  3. Pysznosci! Ciasto na tarte zrobilam nieco inaczej, natomiast efekt koncowy to poezja! Zachecam do zrobienia;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealna na wierzch jest upieczona piana z białek, które zostają po zrobieniu kruchego ciasta

    OdpowiedzUsuń
  5. moja wersja tej tarty właśnie się piecze :D paski ciasta posmarowałam białkiem, które zostało po zrobieniu kruchego ciasta a samo ciasto piekłam w nieco inny sposób - najpierw 15 minut pod folią aluminiowa obciążoną fasolą a później 10 minut bez folii. nie mogę się doczekać efektu końcowego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja Tarta tez sie piecze ja rowniez dodalam piane z pozostalych bialek pyszna bedzie fajny przepis dziekuje i smacznego.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tarta jest wspaniała,taka maślana,szczególnie na ciepło. Zapomniałam upiec najpierw spód,tylko od razu nałożyłam jabłka i paseczki ciasta-ale piekłam 10 min dłużej,i wypiekła się idealnie:) dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie pierwszy raz robię tartę i już nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bdobry przepis ale ja do ciasta daje max 20g cukru, do jablek w ogóle a i tak wychodzi bsłodkie.

    OdpowiedzUsuń
  10. świetna estetyka i wykonanie! Jabłka zawsze w modzie, podobnie jak tarty!
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyszła smaczna tarta, choć składników dałem 'na oko' – bez miarki, no i więcej cynamonu. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. .Wyszlo pyszne :)
    Super przepis

    OdpowiedzUsuń
  13. Tarta pyszna, gosci u mnie jako najlepsze i najszybsze ciasto. A robilam tazkze z rabarbarem i wisniami rowniez wychodzi pyszne tyle ze do masy owocowej na koniec duszenia nalezy dac jeden kisiel, zeby nie bylo zbyt mokre ciasto. POLECAM JEST MEGA PYSZNE!

    OdpowiedzUsuń

zobacz także

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Fb Pop-up