sernik grecki z pierniczkami


Zachęcona sukcesem sernika na śmietanie, postanowiłam wypróbować przepis na sernik z jogurtów greckich. Postawiłam na wersję z pierniczkami i czekoladowo-śliwkową masą. Sernik z jogurtów jest bardzo lekki, ma konststencję ptasie mleczka, bardziej przypomina mus czekoladowy. Wyszedł smaczny, ale jak dla mnie to lepszy był ten na śmietanie (przepis tutaj).

Składniki (tortownica 26 cm):

na ciasto:
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3 żółtka 
  • 125 g masła
Wsyztskie składniki zagnieśc szybko. Ciastem wylepić dno tortownicy.

na masę jogurtową:
  • 3 duże kubki jogurtu greckiego (po 400 g)
  • 5 jajek
  • 3 białka pozostałe z ciasta
  • 1 i 1/2 szklanki cukru pudru 
  • 4 łyżki kakao
  • 3 budynie czekoladowe
  • 1 łyżeczka świeżo otartej skórki z pomarańczy
  • 1/2 szklanki oleju
Żółtka utrzeć z cukrem pudrem na biało. Dodać jogurty, zmiksować. Osobno ubić pianę z białek. Miksując  masę jogurtową dodać resztę składników. Masę wylać na ciasto i piec około godziny w 170*C. Wystudzić, najlepiej przez noc.

na wierzch:
  • mały słoiczek powideł śliwkowych
  • 50 g gorzkiej czekolady
  • 2 łyżki mleka
  • 1 łyżeczka kakao
  • 1 łyżeczka przyprawy korzennej
  • opakowanie pierniczków
Czekoladę rozpuśić z mlekiem. Dodać do powideł, wsypać kakao i przyprawę. Wymieszać i posmarować sernik. Pierniczki pokroić i ułożyć na wierzchu. 




2 komentarze:

  1. Genialny ten sernik! Podoba mi się i to coś całkiem nowego dla mnie :) Przepis zapisany!

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę mi to przypomina przepis na Brownie, a nie na sernik. Ostatnio moja koleżanka z pracy umieściła przepis na sernik karmelowy tez warto spróbować. Ale przyznam ciekawa opcja. Dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń