drożdżowe z budyniem i truskawkami


W sezonie owocowym lubię piec proste ciasta. A drożdżowe szczególnie. Wczoraj zrobiłam takie z budyniem o truskawkami. Upiekłam je w aluminiowych foremkach. Takie ciasto można zabrać ze sobą np. na piknik, lub komuś podarować. Ja podzieliłam się z babcią, która uwielbia drożdżowe wypieki. 
Jeśli nie piekliście jeszcze w aluminiowych foremkach to muszę Was ostrzec, że ciasto piecze się w nich dłużej i nie zapieka się tak szybko jak normalnie. Z podanej porcji wyszły mi trzy drożdżówki wielkości 20 cm. 

Składniki:
na ciasto:
  • 450 g mąki
  • 200 ml mleka
  • 30 g drożdży
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 75 g masła
  • 1 jajko
  • 100 g cukru
na nadzienie:
  • 2 szklanki mleka 
  • 1 i 1/2 opakowania budyniu waniliowego
  • 200 g truskawek
  • 2 łyżki cukru
Drożdże rozpuścić w mleku. Połączyć z cukrem, mąką i solą. Wymieszać. Dodać jajko i wyrabiać. Podczas wyrabiania wlewać rozpuszczone i ostudzone masło. Wyrobione ciasto przykryć ściereczką i odstawić na godzinę w ciepłe miejsce. 
Na mleku ugotować budyń z cukrem, przestudzić. Truskawki umyć, odszypułkować i pokroić na połówki. Wyrośnięte ciasto podzielić na trzy części. Każdą część rozwałkować, nałożyć trochę budyniu i zwinąć w roladę. Przełożyć do foremki wysmarowanej olejem. Na wierzchu rozsmarować trochę budyniu i ułożyć truskawki. Włożyć do piekarnika nagrzanego do 160*C, a po 10 minutach zwiększyć temperaturę do 200*C i piec około 40 minut. 

5 komentarzy:

  1. Super ciasto, wygląda smakowicie.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, też uwielbiam drożdżówki z owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. te ciasto nie wymaga rozczynu??

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy ciasto nie powinno jeszcze raz wyrosnąć po rozwalkowaniu i nałożeniu budyniu?

    OdpowiedzUsuń