piątek, 6 lutego 2015

kolorek



Ostatnio jestem w temacie kolorowych ciast, w zanadrzu mam jeszcze kilka. Dziś zapraszam na ciasto bez pieczenia, osadzone na biszkoptach a składające się z warstw ptasiego mleczka przekładanych warstwami galaretki. Ciasto wyglądało apetycznie i kolorowo, ale jakoś nie udało mi się tego złapać na zdjęciu, może dlatego, że robiłam fotki wieczorem. To ciasto pokrojone na małe kawałeczki świetnie sprawdzi się np. na dziecięcych przyjęciach. 

Uwaga: ciasto trzeba przygotować szybko, za jednym razem, bo masy dość szybko tężeją. Ja posłużyłam się zamrażalnikiem, wkładając ciasto na kilka minut po wylaniu każdej kolejnej warstwy. 

*foremka 23*28 cm
Składniki:
na masę bazową do ptasiego mleczka:
  • 5 jajek
  • 500 ml mleka
  • 4 łyżki żelatyny
  • 200 g masła
  • 3/4 szklanki cukru pudru
dodatkowo:
  • 20 podłużnych biszkoptów ladyfingers
  • 2 łyżki kakao
  • łyżka żelatyny
  • galaretka zielona
  • galaretka żółta
  • galaretka czerwona
  • galaretka różowa
  • bita śmietana i kolorowe cukierki do dekoracji
Galaretki rozpuścić: zieloną i żółtą osobno w 3/4 szklanki wody każdą, czerwoną i rubinową osobno w 300 ml wody każdą. Wystudzić. Foremkę wyłożyć papierem do pieczenia, na spodzie ułożyć biszkopty.
Miękkie masło utrzeć z cukrem pudrem i żółtkami na puszystą masę. Mleko zagotować, zdjąć z ognia, wsypać żelatynę, rozmieszać i odstawić. Dodatkową łyżkę żelatyny rozpuścić osobno w 3/4 szklanki wody. Białka ubić na sztywno, podzielić mniej więcej równo na trzy części. Ucierając powoli masę maślaną wlewać wystudzone mleko z żelatyną. Podzielić na trzy części najlepiej od razu do trzech misek. Pierwszą miskę umieścić w rondlu z gorącą wodą i powoli ucierając dodać żelatynę rozpuszczoną w wodzie i kakao. Kiedy masa będzie jednolita wyjąć miskę z wody i delikatnie wmieszać część piany z białek. Masę wyłożyć na biszkopty, wstawić na chwilę w chłodne miejsce. Kiedy stężeje zalać czerwoną galaretką i ponownie odstawić do stężenia. Drugą część masy wstawić do rondla z gorącą wodą, miksując wlać mleko z żelatyną a następnie galaretkę zieloną (masa może się zwarzyć ale to nic, należy miksować dalej masa po chwili odzyska konsystencję), na końcu dodać część piany z białek. Całość przelać do foremki, odstawić do stężenia. Następnie zalać różową galaretką. Na końcu wyłożyć masę żółtą, przygotowując ją tak jak poprzednią zieloną. Górę wyrównać przyrządem z ząbkami lub wygładzić łopatką. Całkowicie zastygnięte ciasto po pokrojeniu można udekorować bitą śmietaną i cukierkami. 



18 komentarzy:

  1. uroczo wygląda! jak taka malutka tęcza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto wygląda rewelacyjnie!! Uwielbiamy Twoje wypieki i często zaglądamy. Tu zawsze tak kolorowo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie wesołe ciasto :) Patrząc na nie, człowiek od razu bezwiednie się uśmiecha :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastycznie i kolorowo! Wiosna na całego! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A jak uzyskać te fale na wierzchu żółtej warstwy?

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam takie specjalny plastkiowy przyrząd z ząbkami. Miałam go w komplecie z mikserem.

    OdpowiedzUsuń
  8. mam pytanko ilu procentowe to mleko?

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy mleko zagotowane z żelatyna również dzielimy na trzy części?

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy 1/3 mleka z żelatyną dodajemy do całości masy maślanej, a następnie do drugiej miski po podziale kolejną 1/3 i do trzeciej pozostałą część? Nie jestem pewna czy dobrze zrozumiałam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja to chyba zbyt skomplikowanie napisałam. Do masy z masła wlewamy całą żelatynę z mlekiem i dzielimy to później na trzy części. A później tą drugą żelatynę rozpuszczoną w wodzie wlewamy do jednej z tych części do której będzie dodawane kakao bo do pozostałych pójdą galaretki.

      Usuń
  11. Samo patrzenie to raj na ziemi

    OdpowiedzUsuń
  12. ciasto super,ale mam pytanko czy miski z masą maślaną mają dotykać tej gorącej wody czy para ma je ogrzewać?i czy jest znaczenie miska szklana czy plastikowa?i czy mleko z żelatyną i woda z żelatyną mają byc w temp,pokojowej?chce to zrobić na urodziny córci w niedziele.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Mleko i woda z żelatyną mogą byc lekko ciepłe. Ja używam misek plastikowych. Lepiej żeby miski byly zanurzone bo wtedy masa sie nie zwarzy.

    OdpowiedzUsuń
  14. dziękuje bardzo

    OdpowiedzUsuń

zobacz także

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Fb Pop-up